• Fiddle

    Hur tidigt i graviditeten kan man märka att man är gravid (genom symptom, ej test) ?

    Jag funderar på om jag kanske är gravid. Mår illa men vet inte varför så det är därför jag börjat fundera på om jag kanske är gravid...

    Grejen är att om jag är det så har jag antagligen blivit det ganska nyligen, typ för 2 veckor sen eller så. Kan man känna av graviditetssyptom så tidigt? Eller när i graviditeten känner man av t.ex. illamående?

    Äter p-piller så det är därför jag är lite skeptisk, men ändå...

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur tidigt i graviditeten kan man märka att man är gravid (genom symptom, ej test) ?
  • Fiddle

    Någon som är/har varit gravid kanske kan berätta när du kände av att du var gravid?

  • hannelelle

    svårt att säga!

    jag plussade på BIM och innan dess kände jag ingenting, efter att jag fått mitt plus så kände jag mig helt plötsligt vääääldigt gravid

    så jag skulle nog säga att det var mest psykiskt, skulle gissa på att om jag INTE testat mig så hade jag inte anat nåt fören i vecka 7 då mitt illamående kom igång.

  • Fiddle
    hannelelle skrev 2008-03-13 15:26:30 följande:
    svårt att säga!jag plussade på BIM och innan dess kände jag ingenting, efter att jag fått mitt plus så kände jag mig helt plötsligt vääääldigt gravid så jag skulle nog säga att det var mest psykiskt, skulle gissa på att om jag INTE testat mig så hade jag inte anat nåt fören i vecka 7 då mitt illamående kom igång.
    Okej.. jo så kan det nog vara! Jag har fått för mig att man inte borde känna av det så tidigt, men jag har egentligen ingen koll.

    Borde väl egentligen testa mig, men det känns så låååångt bort att jag skulle vara gravid! Skulle bli väldigt glad om jag var det, men samtidigt så har jag väldigt svårt att tänka mig att jag är det.

    Men man funderar ju när man går omkring illamående hela tiden...

    Tack för ditt svar! Någon annan som har erfarenhet av detta?
  • MajaLinnéa

    Jag märkte det ca en vecka innan BIM.
    Jag kände igen symtomen från förra gången: fruktansvärd yrsel så fort jag reste mig! Det bara svartnade för ögonen...

    Testade mig därför ca 4 dagar innan bim, och visst blev det ett plus.

  • Fiddle
    MajaLinnéa skrev 2008-03-13 15:58:15 följande:
    Jag märkte det ca en vecka innan BIM.Jag kände igen symtomen från förra gången: fruktansvärd yrsel så fort jag reste mig! Det bara svartnade för ögonen...Testade mig därför ca 4 dagar innan bim, och visst blev det ett plus.
    Okej, hur länge hade du varit gravid då? Eller det kanske du inte vet?
  • Viggo och pyrets mamma

    Hade inte jag testat så hade jag nog inte förstått något förrän magen började växa ordentligt, för jag har mått oförskämt bar hela tiden, först nu runt v 35 som det börjar bli jobbigt, så jag hade nog blivit en av de där det står om i tidningen

  • Vroooooom

    Två dagar innan BIM (ÄL+10) så var jag väldigt frusen på kvällarna så det var väl då jag började misstänka att jag var gravid.

  • Fiddle

    Tindras faster skrev 2008-03-13 16:33:33 följande:


    Hade inte jag testat så hade jag nog inte förstått något förrän magen började växa ordentligt, för jag har mått oförskämt bar hela tiden, först nu runt v 35 som det börjar bli jobbigt, så jag hade nog blivit en av de där det står om i tidningen
    Haha ja vissa har det bra =)
  • eurice

    jag kände efetr några dagar. svimmade och hade ont i brösten. tre-fyra dagar var det,.

  • Nheas

    Jag hade blivit mkt förvånad om jag inte fått plus. Tre-fyra dagar efter ÄL hade jag molvärk & värsta diaréen. 1½ v efter ÄL var jag supertrött & stod & tjurade för att det var tråkigt att måla + ömma bröst, sista dagarna innan BIM bar jag runt min bröst i famnen (nej de är inte stora) för minsta lilla rörelse höll på att ta knäcken på mig.

    MEN det är olika för alla!

    Lycka till!

Svar på tråden Hur tidigt i graviditeten kan man märka att man är gravid (genom symptom, ej test) ?