• Äldre 13 Mar 22:09
    19058 visningar
    68 svar
    68
    19058

    Har något av dina barn trillat ner från soffan/föräldrasängen/annat motsvarande?

    Har något av dina (små)barn någonsin trillat ner från något av dessa?

    Hur gick det till? ålder? Varför?

    Ja, inte stora barn nu alltså jag syftar på småbarn, bebisar.


    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har något av dina barn trillat ner från soffan/föräldrasängen/annat motsvarande?
  • Äldre 13 Mar 22:12
    #1

    nej inte ännu. dottern är snart 9 månader.

  • Äldre 13 Mar 22:12
    #2

    Ja, från familjesängen en gång när hon var runt halvåret! Jag har aldrig haft så ont i hjärtat, medan hon undkom helt oskadd och knappt ledsen!

  • spaceb­eare
    Äldre 13 Mar 22:13
    #3

    ur vår säng 3 ggr tror jag och alla har hon i princip krypit i sömnen över kuddberg
    mellan 5-7mån

  • singgo­alla25
    Äldre 13 Mar 22:13
    #4

    sprang i soffan när hon va drygt ett år, trampade snett o for ner, bröt armen.. gipsad i 3 veckor, så kan det gå när man inte hinner stoppa dom

  • kickan gbg
    Äldre 13 Mar 22:14
    #5

    första gången häromdagen o hon e snart 16 mån, ramlade ur soffan o slog i bordet..ajaj


    Världens finaste Engla
  • Äldre 13 Mar 22:15
    #6

    Ja, ur min säng. Min lille. Min äldste ramlade aldrig ner eller ur någonting någonsin när han var liten alltså...sen har det varit en hel del).

    Hur det gick till med lillen?

    Ja jag samsover och var en idiot och väntade för länge med att ta bort sängbenen. Han brukar ligga mellan mig och väggen men jag hade lagt honom på andra sidan för att amma och så somnade jag om och då rullade han ur sängen.

    Som tur var låg en stor hög med ovikt rentvätt på golvet nedanför så ibland är det bra att vara lat

    Inget hände alltså ...förrutom att jag fick upp ögonen och tog bort sängbenen.


    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • malin0­7
    Äldre 13 Mar 22:16
    #7

    Min lilla prinsessa trillade ur min säng, kring 8 månader. Samma som innan, klättrade över kuddberget. Hon klarade sig med ett litet blåmärke i pannan men nu törs jag inte ha henne i sängen på nätterna längre.......

  • Absolu­teBitc­h
    Äldre 13 Mar 22:18
    #8

    Inte dottern ännu som snart e 1 år

    Sonen trilla i sängen en gång men det va för att han hoppade i den när han va 1½ år..


    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Cevin 020406 & Izabella 070324 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • snilli­s
    Äldre 13 Mar 22:21
    #9

    Ja, båda barnen.

    Sonen (nu 2,5) ramlade ur sängen 2 gånger samma dag. Då var han ca 6 månader. Som tur var var det en TJOCK heltäckningsmatta under (vi var inte hemma utan på hotell) så han slog sig inte. Blev dock rädd och grät några sekunder.
    Han var sååååå snabb - det var gjort på ett ögonblick. La honom mitt i sängen och två sekunder senare låg han på golvet. Skulle bara ta ur ett klädesplagg ur garderoben.
    Det finns ju såklart inga ursäkter men så var det.

    Dottern, nu 6 månader, ramlade ur soffan för någon månad sedan.
    Hon låg i soffan och jag hade ställt fotpallen bredvid. Sonen flyttade fotpallen och då stöp hon i backen innan jag hann reagera.
    Hon blev ledsen och fick ett rött märke men det blev inget blåmärke eller så. Hon slutade gråta nästan med en gång jag tog upp henne. Hon blev mest rädd, tror jag.

  • FridaE
    Äldre 13 Mar 22:22
    #10

    Sonen trillade ner en gång när han var typ 4 månader.
    Dottern har trillat ner från sängen några ggr och soffan några gånger, hon är en vilding.

Svar på tråden Har något av dina barn trillat ner från soffan/föräldrasängen/annat motsvarande?