• mysmys­75
    Äldre 15 Mar 11:01
    32773 visningar
    24 svar
    24
    32773

    hjälp gravsten...

    vi förlorade våran Albin i tisdags den 11 mars... o nu är det massor m frågor.. hjälp.. gravsten.. pga att jag e sjukpensionär o min man e arbetslös så har vi inte så mkt pengar...kan någon någon bra sida m billiga gravstenar...hjälp!!!!!!!!!!!!

  • Svar på tråden hjälp gravsten...
  • Tulpan­74
    Äldre 15 Mar 11:05
    #1

    Vi vände oss direkt till ett stenhuggeri. Det sparade mååånga tusenlappar jämfört med begravningsbyråerna. Här ligger de vid de stora kyrkogårdarna, så om du inte hittar på Hitta, kanske du kan kolla där?

    Lycka till, beklagar verkligen att ni förlorade Albin!

  • Casper­04
    Äldre 15 Mar 11:07
    #2

    Ni har inte funderat på att kremera och sprida askan på en speciell plats för er och sätta en minnes tavla där =) Lider verkligen med er jag vet inte vad jag skulle ta mig till om något sådant hände.

  • Eva S
    Äldre 15 Mar 11:12
    #3

    Beklagar förlusten av er lille Albin!

    Vi tog en sten från vår skog som vi tyckte såg bra ut. Sedan gick vi till ett stensliperi själva. De gjorde rent den och graverade in namnet, datumet och en liten nalle. Kostade 2500:- om jag minns rätt.

  • mysmys­75
    Äldre 15 Mar 11:13
    #4

    nej vi har bestämt oss för att vi vill ha en grav att gå till.... vi vet att det kommer bli dyrare, men vi är villiga att leva fattiga ett tag....


    Casper04 skrev 2008-03-15 11:07:44 följande:
    Ni har inte funderat på att kremera och sprida askan på en speciell plats för er och sätta en minnes tavla där =) Lider verkligen med er jag vet inte vad jag skulle ta mig till om något sådant hände.
  • Äldre 15 Mar 11:15
    #5

    Är din man med i facket? Kolla isåfall med hans fack. Vet att via flera fack kan man få hjälp med begravningskostnader.

    Beklagar er stora förlust

  • Mysluv­an
    Äldre 15 Mar 11:16
    #6

    Jag beklagar förlusten.

    Här är en sida som har lägre priser.
    http://www.gravstenstorget.se/


    Om man är sugen på något och ändrar sej, är man avsugen då??
  • mysmys­75
    Äldre 15 Mar 11:17
    #7
    lurv skrev 2008-03-15 11:15:41 följande:
    Är din man med i facket? Kolla isåfall med hans fack. Vet att via flera fack kan man få hjälp med begravningskostnader. Beklagar er stora förlust
    tyvärr är min man inte m i något fack o eftersom Albin dog i vecka 24 så gäller inte graviditetsförsäkringen heller
  • Mkmit
    Äldre 15 Mar 12:02
    #8

    Vi har beställt från naturstensbolsget.se. Där är de också förhållandevis billiga och jättebra att prata med. Hjälpsamma och duktiga.

  • Mkmit
    Äldre 15 Mar 12:02
    #9

    naturstensbolaget.se ska det vara

  • Kos94
    Äldre 15 Mar 14:03
    #10

    Min bror gick bort för 4 månader sedan...hans fru ville ha en natursten och gick ut och letade upp en på ett fält...sedan graverades bara hans namn in...tror inte att det blev så dyrt alls!
    Beklagar er sorg!

Svar på tråden hjälp gravsten...