• Olga Sh
    Äldre 18 Mar 08:57
    19701 visningar
    10 svar
    10
    19701

    Magsjuka under graviditeten

    Hej! Jag e i v .28 och har smitats av magsjuka. På natten har jag kräks och bebisen i magen rörde sig sååå aktiv. BM sa till mig att det e inte så farligt,men jag e rädd för babisen,hur det påverkar? Har nån smitats oxå under graviditeten?

  • Svar på tråden Magsjuka under graviditeten
  • Äldre 18 Mar 09:06
    #1

    Jag drabbades också av magsjuka, men det var för kanske 2 månader sen, minns inte riktigt....  Det är ingen fara för bebisen, den får ju allt den behöver i alla fall (tar av dina resurser)
    Men kan säga att min bebis rörde sig betydligt mera också, men det är ju inte så konstigt, det är ju mer aktivitet i tarmar och mage också.
    Hoppas att det går över snabbt!!

  • Äldre 18 Mar 09:12
    #2

    Jag fick vinterkräksjukan och magsjukan en vecka efter varnadra och det var ingen fara jag gick ner några kilon (2kg) men drack mycket vätska.

  • Gnussa­n
    Äldre 18 Mar 09:14
    #3

    Skönt att höra, jag har just tillfrisknat efter magsjuka. Har varit lite orolig, men vet ju att andra gravida haft magsjuka också. Min lill* i magen levde också om som tusan, men nu börjar jag känna mig bättre och den lugnar ner sig, men då oroar man sig ju för att den inte rör sig.. :)

  • Äldre 18 Mar 10:14
    #4

    Usch ja. Jag sitter här nu med magsjuka. Kanske rent av matförgiftning eftersom min man oxå är dålig.
    Tycker nästan det var obehagligt att känna bebis så mycket när man låg och bara ville att det skulle gå över mellan kräkningarna. Men samtidigt är jag ju tacksam över att den iaf verkar må bra.


    BF 080801, Halmstad
  • Olga Sh
    Äldre 19 Mar 18:17
    #5

    Tack till alla !! Vi åkte till Förlossningen,BM tog blodprov,lysnade bebisen hjärta och tog urinprov. Allt såg bra ut.Min man har ont i magen nästan 5 dagar men han kräks inte,ingen diareé osv. Dotter går inte på dagis,vill inte smitas igen. Under kräks jag gick oxå ner 2kg...men 3-e dagn kan inte äta nånting.((

  • Äldre 19 Mar 18:29
    #6

    Jag har oxå magsjuka...är i vecka 23. Det började igår med illamående, spydde och hade diarré men idag har jag inte spytt nåt, bara varit dålig i magen. Är TRÖTT...sov hela dan igår och idag har jag mest vilat. Har inte känt bebisen alls mycket...men några puffar har jag fått så jag vet att den finns där inne. Har inte kunnat äta nåt, men druckit mycke...kokade lite makaroner nyss som jag fick i mig lite av, men jag fick kämpa för att äta... inget kul att äta när man mår illa. Nej nu ska jag lägga mig i soffan för snart kommer svärmor...

  • Äldre 19 Mar 20:02
    #7

    Tänkte ge lite tips om vad man kan äta för att "komma igång" med ätandet igen efter magsjuka.
    Coca Cola är ett gammalt och ganska välkänt knep som man kan ta ganska med en gång. Ger mycket energi och ska vara lugnande på magen.
    Jag tycker iofs inte att Cola är det godaste som finns så jag brukar dricka nyponsoppa. Det är lättdrucket, ger mycket energi och känns dessutom enkelt att få upp igen om det skulle vara så illa.
    När man väl börjar äta igen har jag fått tips sen innan av sjukvårdsupplusningen att man ska äta franskbröd med bara smör på och potatis med smör och salt på. Energirikt och snällt för magen.
    Efter det är alla kokt mat bra. Undvik starka kryddor.


    BF 080801, Halmstad
  • Olga Sh
    Äldre 20 Mar 08:37
    #8

    Dolphingirl :Coca Cola är ett gammalt och ganska välkänt knep som man kan ta ganska med en gång. Ger mycket energi och ska vara lugnande på magen.

    Samma sak sa till mig BM...Drick Cola, men jag dricker inte läsk.)

    Glåd Påsk till alla!)

  • Äldre 20 Mar 08:39
    #9

    jag har hittills haft magsjuka 3 ggr denna graviditet och min bebis sprattlar på och är frisk


    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Olga Sh
    Äldre 20 Mar 14:59
    #10

    Fru Indosaurie :
    jag har hittills haft magsjuka 3 ggr denna graviditet

    Wow!! 3gg.....Näää,jag orkar inte mer...det räker med ett.

Svar på tråden Magsjuka under graviditeten