• Splach

Vart ringer man nu då? "slagit hål i läppen"

Dottern har slagit hål i läppen, inget direkt akut, jacket är ca 1cm brett, lite mindre så kanske 8mm, och ser väldigt fint ut, just nu lite svält och jag tror inte det finns något man kan göra åt det..
    Hon är precis ett år fylda, så att få hon att ej slicka på det kommer ej gå, därför försöker jag få tag på sjukhuset för att se vad vi bör göra, och om det finns någon salva etc man kan ha på, för att slippa infektioner.

Dock är kön för lång vid sjukvårdsrådgivningen, och dom säger åt en att vara vänlig att försöka igen senare.. växeln på sjukhuset ber en att ringa dit, men det går som sagt inte, så vart ringer man nu då?

• Svar på tråden Vart ringer man nu då? "slagit hål i läppen"
  • Luddvar

Måste du ringa någonstans då? Om det slutat blöda så är det ingen fara. Svullnaden går ner sen. Du får nog annars hålla dig i kön till sjukvårdsrådgivningen för det är ju inget akut.

• Cia o krabaten

Prova att ringa akuten och fråga.
    Fråga är ju om det ska sys eller kanske troligare tejpas ihop.
    Detta ska ju göraas relativt fort så det inte börjar läka isär.
    Sen är det ju frågan om tänderna. Om de slogs i så ska man ju kolla med en atndläkare för framtida försäkringsfrågor.

• annmi

När min Dotter gjorde sig illa så sydde de,fast då vart det liksom Hål rakt igenom läppen & hon fick bara äta kallt..
    Vilket hon tyckte va' bra eftersom Läkaren sa att hon kunde ju äta Glass

Men..Vart man ringer...Ingen Aning tyvärr
    Men..Har ni ingen Akut då?
    Ring dit då tycke jag!
    Lycka Till!

• Splach

det är hål rakt in i läppen, hm hur ska man förklara, vid sidan av läppen ungefär vid skarven in mot munnen, precis där ungefär har hon ett jack ca 8mm långt..

ska se vart telefonnr till akuten är.. har iof fått tid nu, dom ringer upp om 30 minuter tror jag det var..

Svar på tråden Vart ringer man nu då? "slagit hål i läppen"