• kulapåmagen

    *hej! kan en nidblödning vara brun

    hej!
    kan en nidblödning vara brun å lite trådig?? fick en rätt stor trådig flytning lite segare flytning i morse som var brunröd.. mensen ska komma den 27-29 maj.. ha rlite molvärk ovanför venusberget å ite lite i korsryggen..

    eller e en nid blödning som en mensblödning fast mindre??

  • Svar på tråden *hej! kan en nidblödning vara brun
  • Lycklig med Grodd

    Det är helt olika fraan person till person.
    Jag hade precis en saadan flytning som du och undrar ocksaa vad det kan ha varit.

    Kolla paa www.niomanader.se

    Där finns det en hel del information.

  • kulapåmagen

    lycklig med grodd

    jag ve tinte.. hade känningar i torsdag.. enligt kalendern skulle den kommit i lördags.. men flytningen var ju rätt trådigt imorse så undrar om den kan ha kommit idag å varti färgad istället.. läste på någon sida att älsekret kan vara rosa/vitt/gult/rött och brunt... men har ju molvärk me...

  • Mamma 80

    Vi tre kan ju bilda en klubb för tjejer som tror sig ha haft nidblödningar/flytningar, eller iaf hoppas att vi har haft det:)

  • kulapåmagen

    men på niomånader står mest om flytningar under en grav..

    jag hoppas på antingen äl för då har vi ju prickat in den för vi hade sex igår kväl.. eller på en nidis för då har vi ju redan prickat in den *ler*

  • Lycklig med Grodd

    kulapaamagen: Det här hittade jag:

    Nidationsblödning Uppdaterad: 2004-06-13

    Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar, och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna.
    Om man får en sådan blödning så kommer den ca 5-8 dygn efter ägglossningen, men kan även komma något senare.

    Känner alla kvinnor av nidationen (då ägget fäster)?
    Nej, det är mycket ovanligt att kvinnor känner av när ägget fäster och det är mycket ovanligt med nidationsblödning.

    Betyder det att mitt ägg inte har fäst ordentligt om jag inte fick en nid-blödning?
    Nej. De flesta ägg fäster så bra så utan att vi har en aning om det. Det krävs ingen nidationsblödning för att allt ska stå rätt till.

    Hur mycket blod kommer det då?
    Ja, i den mesta facklitteraturen står det att blödningen är sparsam. Jag fick dock en nidationsblödning och den var inte sparsam, snarare tvärtom. Jag blödde mycket rikligt under en hel dag och trodde att det var mensen som kom. Visste inte om att jag var gravid och förstod inte att det var en nidationsblödning förrän barnmorskan sa det till mig på inskrivningen.

  • blip

    tycker det låter som en nidblödning...

    dock är det långt ifrån alla som får det,
    och man kan få en liten ÄL-blödning nån gång sådär också...

    håller tummarna för dig i allafall!

  • kulapåmagen

    blip

    tack så jätte mkt!

    lycklig med grodd

    jo det hittade jag me.. men jag hade ingen direklt blödning utan mer en brunröd trådig å seg flytning.. får väl se.. e det en nid så kommer väl symtom kanske inom kort.. e det äl så märker jag väl de den 27-29 maj då mensen ska komma..

  • Lycklig med Grodd

    kulapamagen: Lycka till! Hoppas paa en bulle i ugnen

  • Babie1

    Hejsan!

    Jag har samma här... Jag ska förklara för jag måste ha svar!

    Jag är 26 år och har vart utan ppiller sen juli 2017 och jag har en regelbunden cykel på 30 dagar.

    Nu är det så att jag och min kille hade sex 21/12 och jag tror jag hade ägglossning mellan 23-24/12.

    Och igår fick jag så ont i magen, kändes precis som mensvärk och när jag gick gå på toa och skulle torka mig och då var det lite brunt på pappret så jag tänkte att det Ksnke är en nidblödning för det har bara gått 21 dagar sist jag hade mens... Blödningen hållde på Ksnke någon timme eller 2 men ont i magen hade jag i flera timmar... Sen gick allt över men idag så har allt kommit tillbaka...

    Så snälla jag behöver ett svar..

    Kan det vara nidblödning eller kan det vara mensen som är extremt tidigt?

Svar på tråden *hej! kan en nidblödning vara brun