• alliamelle

    har gjort ivf 14/3 nu blödning..

    hej. vill bara höra om NÅGON mer har känt som jag.
    har genomgått ivf den 14/3 (ET). började känna grav.symtom såsom ömma bröst,trötthet nästan direkt. den 24 kom en blödning som var riklig ,ungefär som en mens men utan smärtor och som fortsatte 3 dgr.har gjort 2 neg gravtest men detta innan tiden varit inne(ska göra gravtest 1/4 enl dr)Nu har jag inga gravsymtom mer än att brösten kan ömma lite om jag tar i dom,annars känner jag mig normal förutom att jag kan få stötvis illamående och lite trötthet men det kanske bara är psykologiskt.. . Tror att jag fått missfall naturligtvis men finns det ngn som upplevt liknande men ändå har fortsatt sin graviditet??? Undrar om det är möjligt.. återkommer när gravtestet är gjort på tisdag..

  • Svar på tråden har gjort ivf 14/3 nu blödning..
  • Lovebug

    Att man har en massa symptom innan testdagen (och efter) tillhör vanligheterna vid IVF. Du har ju en massa hormoner i kroppen, bland annat tar du progesteron som gör att kroppen beter sig som den är gravid. Att veta innan testdagen om det blir plus eller minus är nästintill omöjligt när man gjort IVF, då symptomen under ruvning är lika oavsett utfallet på g-testet.

    Om din officiella testdag är 1/4 har du i så fall testat för tidigt när du testat de tidigare gångerna. Det finns ju en anledning till att man får ett specifikt testdatum av sin IVF-klinik. Och man kan vara gravid även om man får en blödning, vilket gör att man ska testa ändå på sin testdag.

    Om det är så att du får minus på din testdag så innebär det ändå inte att du haft ett missfall bara för att du fått en blödning. Det är mer sannolikt att ägget bara inte fastnat. De gånger jag misslyckades med IVF fick jag en blödning några dagar innan testdag. Dock finns det som sagt folk som får blödning, men som ändå testat positivt på sin testdag så du behöver absolut inte känna att det är kört om du blödit.

    Lycka till på din testdag!

  • Dahlia

    När jag gjorde mitt andra ivf i september så fick jag testdag 30/9. Hade till en början gravsymptom men de beror ju som sgat på progesteronet man tar.
    När de syptomen försvann runt ruvardag 10 så var det precis som jag inte var grvid och mensen skulle komma precis när som helst. Hade hemsk mesnvärk och sprang på toa hela tiden för att kolla.
    Vågade dock inte ta ett test på min testdag för jag ville bara inte se ett minus så jag väntade till dagen efter. Men den dagen började med mens så jag brydde mig inte om att göra testet eftersom jag ändå fått mens.
    När jag sen ringde kliniken och berättade det sås a de att jag måste göra ett test iaf för man kan blöda och vara gravid. Jaja, tänkte jag och gjorde testet motvilligt. Men direkt efter att jag kissat på stickan så var där ett plus!!!
    Då kom tankarna att det är ett missfall på G och jag mådde inte alls bra. Blödde sen fram o tbx till vecka 13+6 och är nu i vecka 31.
    Så visst kan man blöda och få ett plus efter ivf.


    Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
  • alliamelle

    det låter ju lite hoppfullt iaf...även om jag just nu hellre tror att det inte blir ngn grav för jag kommer bli grymt besviken om jag tror för mkt och det visar sig att det inte har gått..håller tummarna lite i smyg dock inför den 1 april!

  • Milagro

    Hej!

    Jag gjorde min ivf samma dag den 14/03 och gjorde gravtest och visade negativ, idag fick jag min mens nu är jag lite förvirrad efter att jag fick läsa någon som skrev att man kan var gravid och blöda efter en ivf behandling,  kan det var möjlig?

    Mvh
    Milagro 

  • cosy81

    Vi gjorde äggåterföringen den 6/4 och skulle ta gravtest den 19/4. Jag har fått 4 positiv gravtest (svagt plus men ändå ett plus) sen ca en tim efter jag tog testet började jag blödde, inte så mycket som vid mens, det räckte med ett binda på hela dagen, kom mest när jag skulle kissa. Testat igen den 23/4 och det stå inte gravid på den digitala test. I samband med blödningen försvuan spänningar i brösten men nu har jag illamående och kan inte äta visa mat och vet att det låter konstigt men har också en hund hemma som följer mig överallt och sitter och bara titta på mig om jag sitter i soffan vilket är väldigt ovanligt då hon brukar är mest för sin husse. Betyder det att testet är fel? Är väldigt förvirrad just nu.

  • cosy81

    Glömde skriver att jag skulle fått mens den 17/4 men kom bara den blödningen som var i bara ett dygn den 19/4. Sen dess har jag inte haft något mer blödningen

  • Gullan87

    Hej på er

    Inne på mitt andra IVF behandling

    Imorgon är det min testdag men fick min /mens i lördags å har fortfarande.

    Är det någon som har fått positivt på testdagen trots mens ??

    Min läkare vill att jag ska ta grav test imorgon.

Svar på tråden har gjort ivf 14/3 nu blödning..