• potatis

    Roligare "sätt" att ge bort pengar än i ett kuvert??

    Ska på födelsekalas, en tjej som fyller 12år... Hon har önskat sig pengar då hon sparar till nått större.

    Vill inte ge henne det i ett kuvert.
    Har nån gång rullat o satt fast i en bukett o när jag va mindre gjorde jag nån gång ett anikte i en apelsin (med mynt), men vill gärna göra nått kul...
    Nån som har ett bra tips?

    Glad


    Kan det inte bli maj snart??
  • Svar på tråden Roligare "sätt" att ge bort pengar än i ett kuvert??
  • sockerstruten

    Nej inte längre.. tänkte på det där med att rulla ihop dom i en bukett! :) kan köpa en riktigt ful/cool spargris å lägga pengarna i... eller växla in allt i femmor/tior och lägg det i en lite fin gamaldax glasburk med ett band runt...

  • sockerstruten

    eller en tom ram med glas där du lägger alla tior i så slår du in den!

  • Jempa L

    Vi köpte en plast-orkidé, vek 20-lappar som fjärilar (en rullad som kropp och en vikt som vingar) och satte i "stjälkarna". Därefter hade vi köpt en påse guldfärgade småstenar på blomaffären som vi hade som jord. I krukan la vi "jorden" och sedan en drös med guld-tior. Satte även ner en symbolisk spade i form av en sked med rosett runt.


    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Rostis

    min bror fick en gång 1 och 5 marks slantar intejpade mellan silvertejp/jesustejp en lång girlang.... skitkul att se när han petade löst dem.

    mamma har gett bort slantar insatta i aluminiumfolie (såg ut som ägg) och satte tråd i och hängde dem ityp påskris med lite karameller. Det såg jätte fint ut med enn stor "bukett"

  • potatis

    Bra idéer... Fram för fler!! Skrattande


    Kan det inte bli maj snart??
  • Bling1975

    Om jag ger bort pengar eller presentkort så köper jag alltid en fin presentlåda och prasselpapper till botten så det blir som ett riktigt paket att ha kuvertet i.

  • liv10

    jag fick en gång en toarulle med sedlar i. fick rulla i evighet för att få ut alla slantar!

    toarullen låg dessutom i botten på en skitdjup kartong fylld med popcorn

  • Carr0n

    Min lillebror önskade sig soppapengar till hans nya moppe då han var 15. Växlade då in 250 kr i enkronor och stoppade dom i en glasburk med ärtsoppa i. Det tyckte han var roligt.. han fick sedan tvätta alla mynt och växla dom till sedlar igen

Svar på tråden Roligare "sätt" att ge bort pengar än i ett kuvert??