• FiaLisa75

    *Tänkte köpa en studsmatta till sonen, 10 år.

    Tänkte köpa en studsmatta till sonen, 10 år. Men hjälp vadmånga olika det finns.
    Fick reklam från Stadium på ett paketpris: Studsmatta (3 meter i diameter), stege, regnskydd och skyddsnät för 2999:-.
    Nu vet jag att han gärna vill ha en 4-meters, dom hade även en sån på Stadium, kostade 2999:- , men utan alla tillbehör.
    Men, om det är någon spm har studsmatta så hjälp mig!
    Vilken storlek ska man välja?
    Behöver man stege, skyddsnät och regnskydd?
    Har det någon betydelse vart man köper den, såg att både Coop och Ica hade på medlemspris tidigare. Vet inte om dom fortfarande har det?
    Läste en test i någon tidning förra veckan (tror jag). Och där stod det (har jag för mig) att dom billigare var sämre. Det dtod även att man skulle kolla på antalet fjädrar på studsmattan, men jag kommer ju inte ihåg hur många man minst skulle ha.....
    Var det någon som läste det testet?
    Säger bara en sak: Hjälp!

  • Svar på tråden *Tänkte köpa en studsmatta till sonen, 10 år.
  • N E A

    Vi har en studsmatta 4 dm.
    TYCKER du ska ha det för de har hänt att ungar ramlat ur även på den.

    stege valde vi att inte ha för vi resonerar som så att kommer man upp på studsmattan är man stor nog att hoppa

    vi har haft vår stående ute i två år nu utan skydd, inga slitningar alls...

    skyddsnät behöver du om du ska låta flera barn hoppa samtidigt, det gör vi, och vi ska köpa nät fram igenom då vi märkt att de behövs.
    så dyrt bara!

    till sist, studsmatta är skitkul, även för dig!

  • FiaLisa75

    Det där med skuddsnät kanske inte är så dumt trots allt. Men frågan är om det blir av att användas, så inte pojkarna tycker att det är "fjantigt". Om man köpte en 4-meters studsmatta på Stadium, så kostade den 2999:- (medlemspris), då kunde man köpa nätet fär 999:-, ordinarie pris 1799:-

  • Sagali

    Kan tipsa om att använda skyddsnätet runt om och se till att inte fler barn hoppar samtidigt, speciellt inte när någon är mindre än den andra. Min sambos syster jobbar på barnakuten och de får in flera fall i veckan med barn med benbrott från att de hoppat på sådan där studsmatta. Så jag rekomenderar detta och ha uppsyn på din son. Hoppas ni slipper olyckor och att barnen får kul. =)

  • FiaLisa75

    Sagali - det avgjorde saken! Ska det vara en studsmatta ska det vara med skyddsnät runtom. Sen får barnen säga vad dom vill

  • FiaLisa75

    NEA - har nog inte läst ditt inlägg så noga förrän nu Så eran studsmatta är 4 dm? Är inte det i minsta laget.....

  • basilik

    Hej! Vi har en stutsmatta på 4m och är inne på andra sommaren nu. Våra barn allt från 2,5 till 17 år stutsar som tokar utan nät men med stege från stadium. Än så länge har ingen olika hänt trots att de ibland är fem som hoppar ( då vågar jag inte titta!) Tydliga och klara regler och förbud för de som inte sköter sig så klarar absolut din 10 åring av att hoppa utan skydd!
    Lycka till och prova själv!

  • N E A

    FiaLisa75:

    HAha

    Nädå...jag skrev fel..3 CM skulle d vara..hehe.

    nämen skämt o sido..klart den är 4 m.

  • FiaLisa75

    Nu har sambon och jag pratat fram och tillbaks.
    Det blir en 4-meters från Stadium. Vi köper inget nät, tror inte att den kommer att användas med nät, synd nog..... Stege blir det inte heller, vi har en pojk på 16 månader som vill klättra på allt och vi vill inte riskera att han klättrar upp. Regnskydd kan vi komplettera med sen om vi kommer på att det skulle behövas.
    Så nu är det bara att betala

  • powerpuffpinglan

    Vi har precis köpt den på 4 m från stadium, våran son som är 8 år på tisdag ska få den i present. Min man kollade upp olika studsmattor och de dom har på stadium är av märket Casal och håller en högre kvaalitet än de billigare från andra billighetsvaruhus.

    Vi köpte ett regnskydd till och det kostade 299:- det tror jag är bra dessutom var det billigt tyckte jag.

    Även jag och min man ser framemot att få hoppa. Sen tror jag bara att vi hade fått mer bekymmer med en stege då vi har en liten nyfödd som om ett år börjar klättra på saker och ting.

    Lycka till med köpet

Svar på tråden *Tänkte köpa en studsmatta till sonen, 10 år.