Inlägg från: Zofye |Visa alla inlägg
  • Zofye

    Katten kräktes.. vatten?!

    Igår vid lunchtid då hördes ett tydligt kärkljud från hallen. Mycket riktigt, katten hade spytt. Men då jag tittar närmare är det inga hårbollar eller nått alls, ser bara ut som vatten. Luktar heller ingenting och är alldeles genomskinligt och väldigt vattning, inte alls slemmigt eller så. Han har aldrig tidigare kräkts vad vi vet. Han är innekatt och har aldrig ens kräkt upp en hårboll, det kommer den andra vägen. Varför kräktes han sådär? Har haft katter förut, men aldrig har jag sett att dom kräkts bara "vatten"??

  • Svar på tråden Katten kräktes.. vatten?!
  • Zofye

    Han är ju inte så gammal ännu så jag har inte avmaskat honom alls sedan vi köpte han (han var ju avmaskad då). Kan man chansa och avmaska honom även om man inte sett till nå mask? Han är ju precis som vanligt i övrigt. Sover större delen av dagen och leker och busar en stund på kvällen, och sover med oss på natten... Precis som han alltid gjort (fattar inte hur katten kan vara så lugn!!).

  • Zofye

    Om det är mask, kommer han kräkas mera då tro? Han har ju inte kräkts nått mer. Han äter och dricker som vanligt och verkar precis som vanligt i övrigt...
    Vet inte om jag ska ringa vetrinär, avmaska eller avvakta...??

Svar på tråden Katten kräktes.. vatten?!