• Äldre 12 Apr 14:46
    1468 visningar
    17 svar
    17
    1468

    nintendo 8-bitars???

    J aja jag veeeeeeet att det är gammalt men det e ju sååååå kul!!!

    min konsoll e paj o det e så svårt att hitta nån fräsching...
    nån som har nån??? Kraaaaam

  • Svar på tråden nintendo 8-bitars???
  • Linda1­976
    Äldre 12 Apr 14:46
    #1

    Hah, å - nostalgi!! Jag gav bort min typ 1993 Men jag förstår dig!!


    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Äldre 12 Apr 14:46
    #2

    kolla på tradera! där köpte vi vårt! =)

  • ludenb­en
    Äldre 12 Apr 14:47
    #3

    vad fick ni betala för det??


    Millan83 skrev 2008-04-12 14:46:52 följande:
    kolla på tradera! där köpte vi vårt! =)
  • Äldre 12 Apr 14:48
    #4

    Vi har haft en men den börjar ge upp nu, på slutet har vi fått spela utan överdelen på den för att den skulle funka, liksom helt öppen in i själva maskineriet. Som tur är så har vi ett supernintendo med alla gamla godingspel och dessutom en chippad X-box där spelen också finns. Fast det är ju inte riktigt samma sak när man får sitta med mastodonthandkontrollen jämfört medd en lilla smidiga som det är till 8-bitars Men IceClimber och Bubble Bobble är fortfarande roligt


  • guarus­ka1
    Äldre 12 Apr 14:49
    #5

    jag har en som funkar.

  • anarko­kapita­list
    Äldre 12 Apr 14:53
    #6
    tinna skrev 2008-04-12 14:48:45 följande:
    Vi har haft en men den börjar ge upp nu, på slutet har vi fått spela utan överdelen på den för att den skulle funka, liksom helt öppen in i själva maskineriet. Som tur är så har vi ett supernintendo med alla gamla godingspel och dessutom en chippad X-box där spelen också finns. Fast det är ju inte riktigt samma sak när man får sitta med mastodonthandkontrollen jämfört medd en lilla smidiga som det är till 8-bitars Men IceClimber och Bubble Bobble är fortfarande roligt
    Dom är ganska lätta att laga, 80-tals elektronik är typ som att bygga lego =)
  • Äldre 12 Apr 14:54
    #7
    anarkokapitalist skrev 2008-04-12 14:53:47 följande:
    Dom är ganska lätta att laga, 80-tals elektronik är typ som att bygga lego =)
    Jo jag vet, vi har lagat den rätt många gånger
  • Äldre 12 Apr 14:54
    #8

    finns en äffär i Stockholm som säljer delar till nintendo 8 bitars tyvärr får jag inte tag på min lillebror som vet var den ligger och vad den heter.

    Sen ska man behålla sitt nintendo 8 bitars för värdet stiger på dom pga att dom är så ovanliga och inte tillverkas längre ett spel kan kosta ca 500.Vi har också ett.

  • MrsSn0­w
    Äldre 12 Apr 14:55
    #9

    ÅHHHHH, nu börja jag sakna mitt nintendo

    Men tyvärr så tog mitt ex med sig det i vår sk "flytt" och nu vägrar han prata med mig.

    Så om någon bor i Ö-vik (domsjö) säg till Så kanske jag kan få tillbaka det nån gång


    ~ Liam 07~09~15 ~Leksand i mitt hjärta~
  • Äldre 12 Apr 15:15
    #10

    jadu.. 500 någonting tror jag för två kontroller, konsoll, och nåt mera! tror de som sålde hade nån affär också, retro superstore kanske???

    köpte massvis med spel också men vi sålde alla utom super mario!! :P


    ludenben skrev 2008-04-12 14:47:28 följande:
    vad fick ni betala för det??
  • Äldre 12 Apr 16:01
    #11

    Har också ett fungerande Tänker inte sälja det... Det är ju så kul att plocka fram det ibland och spela lite Super mario 1 eller 3. Önskar jag hade 2:an också, vad jag minns så var det också riktigt skoj, fast lite annorlunda och man kunde välja mellan fyra olika gubbar va?

    Men nu var det bra längesen jag spelade, vet inte om det funkar ens att koppla in det i nya lcd-tvn... Får prova nån dag hehe.

  • Äldre 12 Apr 23:52
    #12

    om man har ett nintendo wii kan man ladda ner många gamla nintendospel och köra direkt på wii:et. både nintendo, supernintendo och nintendo 64. Nintendo Gamecube skivorna funkar dessutom i wii:et, så man kan köra det mesta i en och samma maskin.

    fast... man missar ju retro-looken totalt... på konsollen alltså...

  • ludenb­en
    Äldre 13 Apr 07:24
    #13

    är det bara de fyrkantiga fjärkontrollsliknande handkontrollerna till wii?? skulle gärna vilja ha ett, nintendofreak som jag är men kontrollerna ser lika obekväma ut som 8bitarskontrollerna. Har xbox nu. Kontrollerna är jag jättenöjd med, de ligger skönt i hannden. Men spelkonsollen och spelen, då föredrar jag nintendo. De har med spel i min smak.

  • Äldre 25 Jun 15:28
    #14
    Svar på #5
    vad vill du ha för den???
  • CMH
    Äldre 26 Jun 11:21
    #15

    Å vad jag saknar mitt nintendo 8-bitars! Gav det till syrrans barn som pajjade det :( Hittate en sida på nätet där man kan spela alla spel som fanns till d, men det var ju inte alls samma sak som att spela med den där lilla fyrkantiga kontrollen i handen som på datorn :/


    Egon 080109
  • PlusEn
    Äldre 26 Jun 11:25
    #16

    Åh, jag har också ett!! Men det gav upp och bilden blev alldeles lila.. :(( Stor sorg! Fick lägga bort det och så köpte jag ett playstation åt mig själv i julklapp. Men det är inte alls lika kul!!! Sambon har dock hittat nåt ställe på internet som säljer reservdelar och sånt, och en sån del jag behöver kostade ca 200-250 kr så jag ska be han att leta fram det stället igen så ska jag köpa och försöka laga!!

    NINTENDO RULES!!! ;P


    ♥♥lycka♥♥Våran ärta ska komma i December♥♥lycka♥♥
  • melici­a
    Äldre 13 Sep 16:03
    #17

    Säljer lite spel på tradera Bla ett som går ut om 1 dag och det är bara uppe i 2 kr och det vill man fanken ej sälja för

Svar på tråden nintendo 8-bitars???