• devega

EFTERLYSNING! Dekoration till namngivningsfest

Vi ska ha namngivningsfest för vår dotter och eftersom hennes namn betyder regnbåge så vill vi dekorera borden och lokalen på regnbågstema. :)

Är det någon har något bra förslag på dekoration eller vet någon bra nätbutik där man kan köpa roliga/fina servetter, dukar och andra dekorationer?

• Svar på tråden EFTERLYSNING! Dekoration till namngivningsfest
  • devega

tack för tipset! tittade in men hittade inget som riktigt var i min stil, så jag letar vidare. fler tips?

zupersabina skrev 2008-04-14 10:06:54 följande:
    kolla på www.dopguiden.se där har dom en hel del bra tips för dop, namngivning mm.
  • Night Angel

ska snrax ha dom  och sska ha färgerna vit,guld och ljusblått... vit och guld dukar...blå servetter med namntryck och fötter i  guld..vitt porslin,ljusblåa blockljus,små teglas genomskinliga med guldkant..ska lägga vit småsten i sen vatten med en blå blomma i ..ca 6 stycken sådana..sen några småvaser med en blå blomma och nåt grönt i...och eventuellt långa blå ljus

• Agamemnon

På IKEA såg jag att de hade fyllt genomskinliga bordsben med pärlor i alla möjliga färger. De skulle man kanske kunna kopiera men med små glasskålar som man sedan fyller med vatten och ett värmeljus... Dåå har du ju regnbågens färger. Har också för mig att de har randiga servetter med olika färger.

♥ Olivia 080308 ♥
  • devega

Vilken bra idé! Tack! Det ska jag testa.

Agamemnon skrev 2008-04-15 11:41:41 följande:
    På IKEA såg jag att de hade fyllt genomskinliga bordsben med pärlor i alla möjliga färger. De skulle man kanske kunna kopiera men med små glasskålar som man sedan fyller med vatten och ett värmeljus... Dåå har du ju regnbågens färger. Har också för mig att de har randiga servetter med olika färger.
Svar på tråden EFTERLYSNING! Dekoration till namngivningsfest