Inlägg från: Anonym (Blivan bc?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Lön enl kollektivavtal för butikschef?

    Ska ringa och höra med Handels i veckan men är så nyfiken, någon som har koll på avtalsenligt lön? Har ingen utbildning eller tidigare erfarenhet annat än som butikssäljare. Liten butik med fyra anställda, jag ska ansvara för ALLT, dock läggs budget tillsammans med ägarna. Någon som har koll?

  • Svar på tråden Lön enl kollektivavtal för butikschef?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Schema, bemanning, inköp/ beställningar, delar av budget, personalfrågor/ utvecklingssamtal o dyl, all drift så att säga.

    För det känns ju lite knepigt att t ex vara beredd att komma in och jobba när någon är sjuk om ingen av vikarierna kan och jag eg har semester? Verkar knepigt att lönen inte ska höjas men jag har har de sista fem åren jobbat i annan bransch så jag har dålig koll.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ah, tack! Det var ju lite dumt att det inte finns rekommenderade ingångslöner fast det är ju svårt förstås. Vad ska jag säga då, jag tycker ju själv att en löneförjning vore rätt bra?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är 26 år och har arbetat i butik för många år sedan så ungefär två år skulle jag tro... Men det låter ju lite bättre ändå. Då borde jag ju kunna be om 120 eller så. Då har jag lite koll, många tack!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tack för alla tips, ska absolut försöka få till en lite bättre lön
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag relaterar till timlön då det är det jag har idag, inte vet jag hur de gör med lönerna Jag jobbar oregelbundet nu under fl så det blir mer ordning till hösten... Vilket fack ska jag tillhöra då, någon som vet? Ska ju byta från Kommunal är jag skrivit på tänkte jag...

Svar på tråden Lön enl kollektivavtal för butikschef?