• Anonym

    Muntlig utredning migrationsverket....

    ....har vi blivit kallade till. Nån som vet hur det går till? Vill de ta reda på om vi är tillräckligt kära eller vad? Eller vilken skulle anledningen vara att han inte kommer att få uppehållstillstånd. Min sambo har ett tvåårigt uppehållstillstånd och det är det han nu ansökt om att förlänga.

  • Svar på tråden Muntlig utredning migrationsverket....
  • Anonym

    Det kan ju vara så - det är ju inte helt ovanligt med arrangerade äktenskap bara för att få uppehållstillstånd.

  • Anonym

    Det är sant. Tänk om de tror det om oss.

    Kollar de upp oss genom att ställa samma frågor och se om vi svarar likadant. Ska man ha ett visst antal rätt för att bli "godkänd"?

  • Anonym

    Jag vet inte hur de gör men det kan ju vara så som du tror att ni får sitta i varsitt rum och se om ni kan svara på frågor om varandra (det låter som en dålig film) men jag vet ärligt talat inte.

  • Anonym

    Ja jag lär väl få se. Tack för ditt svar

    Nån annan som vart i situationen? Börjar bli lite nervös, tänk om han måste sticka för att jag inte har koll på hans älsklingsrätt eller nåt.

  • Anonym

    Åh, är det ingen som vart i situationen eller vet något. Hur stor är chansen att man först blir beviljad två år för att sedan få ett nej?

  • Anonym

    Hur länge har ni varit tillsammans? På vilka grunder fick han sina två år första gången? Om han fick det pga. relation till en annan kvinna och nu istället söker förlängning pga. en relation till en ny kvinna vill man nog kolla hur seriöst det egentligen är.

  • Anonym (jepp)

    Min systers man är från Sri Lanka, så jag vet lite ialla fall.
    man får som sagt sitta i separata rum och de frågar allmänna frågor typ vad personen sover i, mat osv. Frågor om vardagen för att se att man verkligen bor ihop. Har han jobb här osv tror jag inte ni behöver vara oroliga, men vet ej hur det är med regeringens arbetsnoja inom detta område..

  • Anonym

    Vi har vart tillsammans 6 år. Han fick det förra pga mig och vårat barn.

  • Anonym

    Så hemskt att man ska behöva gå på "förhör" för att få vara tillsammans.
    Jepp:Hoppas det gick bra för din systers man!

Svar på tråden Muntlig utredning migrationsverket....