• erika21

    alla ni med tunn slemhinna

    Med hurdan medicin har ni lyckats få en tillräckligt tjock slemhinna när ni gjort era överföringar?

  • Svar på tråden alla ni med tunn slemhinna
  • ljusets krigare

    Jag har precis gjort FET i stimulerad cykel & alltså ätit progynon, slemhinnan är perfekt & igår fick jag ett embryo som flyttade in hos mig . Jag går på huddinge & dom avråder inte i från att äta det så det är nog olika från läkare till läkare precis som m allt annat!

    Jag har ätit det ett tag eftersom min slemhinna tog stryk av prgotime men efter bara några veckor med membrasinet som enda tillskott var min gyn jätte imponerad över hur tjock & fin min slemhinna blivit, vilket medförde att hon nu rekommenderar det som tillskott till andra! (Dessutom så hade jag torra ögon etc innan & det är också helt borta nu!)
    Därför ville jag dela med mig!

  • erika21

    tack ljusets krigare! ska höra va dom säger där jag går, kanske man kan äta membrasin de dagar man inte äter nåt annat iallafall...

  • erika21

    någon som vet om chansen är mindre att embryot fäster om det blir insättning först efter ca 25-27 dagar? är det sämre kvalité på slemhinnan då?

  • perjo

    hej!!

    Jag fick först pergotime och östrogen (femanest). Men sen fick jag Gonal-f sprutor och det svarade min hinna bäst på.....

  • Seanna

    För mig fungerade inte ens trippeldos av Progynon eller Femanest. Fick till slut spruta med Menopur och de fungerade. Men inte ens med Menopur fick jag en ordentlig slemhinna, den blev bara kring 6-7 mm.

  • erika21

    seanna: måste du avbryta dina FET försök för att slemhinnan inte alls växt eller för att det tog för lång tid eller varför? jag fick hålla på och stimulera till dag 27 när det blev insättning, vet inte vad slemhinnan var då men en vecka tidigare på dag 20 var den 5,5 så den hade säkert blivit minst 6-7 och det är väl helt ok.

  • ljusets krigare
    Dimitra skrev 2008-04-22 19:29:20 följande:
    ljusets krigare - hur många kapslar Membrasin tar du per dag?
    Första månaden har jag för mig att man ska ta 4/dag men sen 2, vilket är det jag äter nu, alltså 2/dag! Lycka till!!
  • Dimitra
    ljusets krigare skrev 2008-04-23 16:08:27 följande:
    Första månaden har jag för mig att man ska ta 4/dag men sen 2, vilket är det jag äter nu, alltså 2/dag! Lycka till!!
    Ok tack för svaret Skulle mest höra om du åt väldigt många varje dag

    Jag har ätit 4 per dag sen i augusti och hade ändå väldigt tunn slemhinna vid ÄP i februari. Undra hur det skulle ha varit utan

    Tack för lyckönskningarna!
    Skriv en artikel till Wikin ~~> www.familjeliv.se/Wiki/
  • Seanna

    Dom gångerna var jag tvungen att avbrtyta för det hände ingenting, jag svarade alltså inte alls på dom behandlingarna med Femanest och Progynon. Men nu den här gången då vi märkte att jag svarade på Menopuren fick jag ju fortsätta, sprutade i ca tre-fyra veckor.

  • Skogskantarellen
    perjo skrev 2008-04-22 19:44:35 följande:

    hej!!

    Jag fick först pergotime och östrogen (femanest). Men sen fick jag Gonal-f sprutor och det svarade min hinna bäst på.....


    När i cykeln tog du Gonalf spruta för att tjocka på slemhinnan?

    Mvh

    S
Svar på tråden alla ni med tunn slemhinna