Inlägg från: Sånglärkan |Visa alla inlägg
  • Sånglärkan

    Katt-avskräckande tips tack :-(

    Vår grannkatt älskar att vara på vår gård och på bron och fram tills idag har det bara varit små-irriterade.

    Tyvärr har vår 3-åring fått konstaterad pälsdjursallergi för några månader sedan och idag bankade han på dörren och grät; "Puff, jag vill ha puff". Han hade fått ett astmaanfall av att vara ute och leka där katten varit!!!

    Jag kan ju inte begära att grannen håller sin utomhuskatt inne (vi bor på mindre ort), så vad gör jag? Finns det knep med dofter eller dylikt för att hålla katten borta från våra ägor??

    MYCKET tacksam för tips!

  • Svar på tråden Katt-avskräckande tips tack :-(
  • Sånglärkan

    Citron ska genast ut i trädgården, det har jag hemma! Tack!

  • Sånglärkan

    Tack för alla tips!

    Eftersom jag är i läget att välja att rädda mitt barn från sjukdom och vara snäll med djur tänks en (elak?) idé i mitt huvud:

    Kan man ladda den där vattensprutan med ex. citronvatten, eller är jag förblindad och tänker inte riktigt rätt...?

    Jag tänker fortfarande på min son som ramlade in på hallgolvet igår med hackande andning Katten måste bort!

    JenJa, kattvarnare, vad är det?

  • Sånglärkan

    Stöd av en kattägare! Allt jag begär! Jag laddar genast sprutan!

  • Sånglärkan

    Hm... jo, jag tittar ut genom förnstret för att hålla koll på när de kommer ut så jag kan gå och prata med dem om detta.
    De lär nog förstå, men det känns lite pinigt att ringa på och säga det. Då känns det som att de skulle tro att jag skulle fiska efter att de tog bort katten.

Svar på tråden Katt-avskräckande tips tack :-(