• Trycka fram små vita klumpar i halsen?

Lör 26 apr 2008 00:12 Läst 151165 gånger Totalt 140 svar
    Anonym (Klump­en)
    Visa endast
    Lör 26 apr 2008 00:12

När jag var yngre kunde jag plötsligt få upp små vita, illaluktande klumpar i munnen som jag raskt spottade ut. De kom inte ofta men ibland. På senare år har jag upptäckt att det på sidorna inne i munnen (långt bak, mer i halsen så att säga) finns små "hålrum" där dessa vita klumpar huserar. Om jag trycker med en tops eller liknande så kommer de fram och jag kan "rensa" ur dessa hålrum.

Någon annan med samma "problem"?

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Tor 15 mar 2012 01:33 #121

Åh.... jag trodde jag var ensam om detta! GÖTT ATT HÖRA att fler har äckelploppar i halsen.

Jag brukar klämma ut mina med en lång sjukhustops, de är styvare än vanliga och längre så klart.

Sjukt äckligt!!!!

Tack för att du delade med dig

Kram på er äckel-päckel-plopp-innehavare
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Tor 15 mar 2012 01:50 #122

nyopad! morsan sa att hela vårt barnrum luktade som om vi gjort ner ossObestämd men just nu har jag faktiskt inte känt några på bra länge, men det kanske beror på förkylningen som började för ca en månade sedan, jag brukar bli sjuk vid jul och sedan 8veckor framåt, och sen kommer pollen, fast jag ej är allergisk, men reagerar ändå pga att jag redan e förkyld!

• Tor 15 mar 2012 03:26 #123
    Anonym skrev 2012-03-14 11:36:44 följande:
    Åh fyyy fan, höll på att kräkas.....
    OMGGG fy fan. D:

Och gud vad jag störde mig på de små bitarna som blev kvar längst in på slutet.  Hade jag haft ett sånt där monster i mandlarna hade jag ju velat att absolut ALLT skulle bort. Hoppas de kunde få bort det sista med. *STÖR MIG* :P
  • Tor 15 mar 2012 08:13 #124
    catwinter skrev 2012-03-15 03:26:55 följande:
    OMGGG fy fan. D:

Och gud vad jag störde mig på de små bitarna som blev kvar längst in på slutet.  Hade jag haft ett sånt där monster i mandlarna hade jag ju velat att absolut ALLT skulle bort. Hoppas de kunde få bort det sista med. *STÖR MIG* :P
    Hahahaha, samma här!! Jag höll på att få dåndimpen när han filmade pluttarna där inne som satt kvar! Jag ville gå dit och pilla ut dem själv bara de försvann!!

Hade jag haft så stora problem så hade jag bänkat mig på sjukhuset och vägrat gå därifrån förrän de tog bort dem!

/Bondmoran
    www.bondmoran.nu 
    En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Anonym (bella­)
    Visa endast
    Tor 15 mar 2012 10:42 #125

Jag är 30 plus och det har sagt till mig att blödningsrisken är större då men han läkaren där jag skulle göra det sa inget om att övernatta Rynkar på näsan men ja har faktiskt ringt till vårdcentralen nu och hoppas på få en snabb remiss till huddinge sjukhus, en tjej kompis till mig har gjort där fast hon tog inte bort hela utan en del med laser och hon hade inge ont alls efteråt men jag vill ta bort hela lika bra och så man verkligen blir av med problemen skiten!!

• Anonym (bella­)
    Visa endast
    Tor 15 mar 2012 10:45 #126

Jag såg om en kille på plus progarammet som tagit bort sina och fått stoora problem med käkarna Rynkar på näsan
     och det var en vecka innan jag hade min opration dagen efter ringde jag och avbokade för jag blev så rädd  

• Tor 15 mar 2012 14:43 #127
    Anonym (Nyopad) skrev 2012-03-14 22:56:22 följande:
    Varför kunde du inte få i dig vätska? Jag menar, man får ju smärtstillande, och det finns bedövningsgurgel att få... Sen är det ju så att man får lov att svälja trots att det gör ont.Förlåt om jag låter hård, det är inte meningen, men jag tycker det låter lite överdrivet.Hur det spänner upp käkarna är nog olika, jag kände inte ens av att jag haft munnen uppspänd, inte på något vis.

jag kände inte det heller, men efteråt på TV såg jag en kille som hade fått denna åkomma. O jag kunde få i mig vätska men värktabletter behöver nogot o jobba med räker inte med vatten. Vet inte varför det blev så illa med mig men jag fick åka in till sjukhuset o vätska upp mig intravenöst. Jag är verkligen inte någon pussy då det kommer till smärta men fy farao detta var enligt mig en nära döden upplevelse. Fick antibiotika efter 14 dagar då mina sår inte läkte, förstå då blev jag bra.
  • Tor 15 mar 2012 14:45 #128
    Anonym (bella) skrev 2012-03-15 10:45:25 följande:
    Jag såg om en kille på plus progarammet som tagit bort sina och fått stoora problem med käkarna  och det var en vecka innan jag hade min opration dagen efter ringde jag och avbokade för jag blev så rädd  

Det var han jag oxå såg... alltså det blir så om de spänner upp käkarna FÖR hårt/mkt!
  • Anonym (Nyopa­d)
    Visa endast
    Tor 15 mar 2012 18:03 #129
    Anonym (bella) skrev 2012-03-15 10:42:52 följande:

Jag är 30 plus och det har sagt till mig att blödningsrisken är större då men han läkaren där jag skulle göra det sa inget om att övernatta Rynkar på näsan men ja har faktiskt ringt till vårdcentralen nu och hoppas på få en snabb remiss till huddinge sjukhus, en tjej kompis till mig har gjort där fast hon tog inte bort hela utan en del med laser och hon hade inge ont alls efteråt men jag vill ta bort hela lika bra och så man verkligen blir av med problemen skiten!!

Konstigt, men vet iofs inte om de sa nåt om det till mig heller, har för mig att jag frågade. Sen när man får kallelse står det om man ska övernatta eller ej.
    Har faktiskt svårt att tro att de släpper hem dig direkt.
    Anonym skrev 2012-03-15 14:43:30 följande:
    jag kände inte det heller, men efteråt på TV såg jag en kille som hade fått denna åkomma. O jag kunde få i mig vätska men värktabletter behöver nogot o jobba med räker inte med vatten. Vet inte varför det blev så illa med mig men jag fick åka in till sjukhuset o vätska upp mig intravenöst. Jag är verkligen inte någon pussy då det kommer till smärta men fy farao detta var enligt mig en nära döden upplevelse. Fick antibiotika efter 14 dagar då mina sår inte läkte, förstå då blev jag bra.
    Låter som du haft maximal otur

Jag drack nyponsoppa på sjukhuset, det funkade. Men annars är Xylocain viskös jättebra, helbedövad i hela halsen.
  • Tor 15 mar 2012 23:03 #130
    bondmoran punkt nu skrev 2012-03-15 08:13:45 följande:
    Hahahaha, samma här!! Jag höll på att få dåndimpen när han filmade pluttarna där inne som satt kvar! Jag ville gå dit och pilla ut dem själv bara de försvann!!

Hade jag haft så stora problem så hade jag bänkat mig på sjukhuset och vägrat gå därifrån förrän de tog bort dem!

/Bondmoran
    www.bondmoran.nu 
    Ja tänk om det var en själv... Efteråt, läkaren visar upp resultatet: "Kolla vilken jätteklump vi tog bort ur din mandel, typ 2x2 cm!".... du: *Ryyyyyys* "Tack! Jag är friiii!" Läkaren: "....Men det blev tyvärr några små minibitar kvar därinne som vi inte nådde, de får väl ligga kvar typ."

Aaaargh! Jag hade blivit galen och krävt att de skulle ta bort mandlarna på stubben. :D
  • Tor 15 mar 2012 23:05 #131

För att återgå till frågan, så hade jag problem med såna små klumpar i mandlarna när jag var barn, men det har upphört sen jag blev vuxen av någon anledning. Puh.

• Anonym (OMG)
    Visa endast
    Fre 16 mar 2012 00:41 #132

Den där snubben har ju något konstigt i halsen också! :(

• Fre 16 mar 2012 00:54 #133

Min bror hade flera djupa bölder i mandeln en gång... han låg inne över nyår stackarn och blev opererad flera gånger. Efter första tömningen skickade de hem honom med penicillin och trodde att de fått bort problemet men de hade bara tömt den övre, YTLIGA bölden - det satt en gigantiskt stor MODERBÖLD undertill. Fy fan vilken smärta det måste varit, bara vanlig halsfluss med svullna mandlar gör ju fruktansvärt ont.

• Anonym (bella­)
    Visa endast
    Fre 16 mar 2012 11:58 #134

jag har oxå hört av läkare" att det där har man ofta problem med när man är ung när man blir äldre försvinner det !
    men jag e som sagt 30 plus och det har fan inte försvunnit för migRynkar på näsan snarare blivit värre och särskilt efter jag fick min dotter . . . kanske jag förvärrar det genom att pilla för mkt där Obestämd fast min hals doktor säger att det blir inte värre av att pilla ut dem

• Anonym (Bonni­e)
    Visa endast
    Tis 1 jan 2013 04:02 #135

Det är så grymt äckligt. Är det bara jag som får hål i halsmandlarna efter att jag har tagit bort popparna?

• Tis 1 jan 2013 10:26 #136

Hur lyckas ni få bort de där utan att kräkas...?

• Lör 16 feb 2013 21:57 #137
    Anonym (bella) skrev 2012-03-16 11:58:36 följande:
    jag har oxå hört av läkare" att det där har man ofta problem med när man är ung när man blir äldre försvinner det !
    men jag e som sagt 30 plus och det har fan inte försvunnit för migRynkar på näsan snarare blivit värre och särskilt efter jag fick min dotter . . . kanske jag förvärrar det genom att pilla för mkt där Obestämd fast min hals doktor säger att det blir inte värre av att pilla ut dem
    Det försvinner INTE för att man blir äldre. Tyvärr.... Jag är 40 men har de små äckliga skitplupprna kvar ändå.

/Bondmoran 
  • Anonym (Åter)
    Visa endast
    Lör 16 feb 2013 22:26 #138

Intressant hitta denna tråd. Blev rejält sjuk utomlands för ca 10 år sedan med djävulsk halsont, upptäckte då vita pluppar. Trodde då jag fått nån konstig bakterie. Har återkommit nån gång per år men nu sluppit vita pluppar på länge! Hoppas de håller sig borta!!

• fjånka­n
    Visa endast
    Lör 16 feb 2013 22:34 #139

Jag brukade ha så, men har faktiskt inte haft det på några år nu. Vet inte hur länge, har inte saknat dem direkt. Jag gick till husläkaren med problemet en gång, men han förstod inte alls vad jag talade om hur mycket jag än pekade och förklarade.

• Sön 14 apr 2013 15:30 #140
Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Känsliga rummet

Innehåll

Annat innehåll

Dagens fråga

Kaosväder i Sverige just nu. Har du drabbats?

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.