• Anonym

    Om killen vill "ta det lugnt"- måste det vara kört?

    Vi har dejtat ett par veckor och nu vill han ta det LUGNT. Ord som direkt sänder ut varningssignaler i mina öron.
    Vi har haft långa dejter, pratat, pratat, pratat.
    Lite hångel, men inte sex. MÅSTE det betyda att det är kört?? Jag har råkat bli SÅ förälskad i honom!
    Han säger att det ända han vet är att han vill ta det väldigt lugnt. Nu har vi inte hörts på tre dar och jag tror jag går sönder snart.

  • Svar på tråden Om killen vill "ta det lugnt"- måste det vara kört?
  • Anonym

    Ja kanske det. Men han menar väl just att han vill ta det lugnt.
    att han inte vill kasta sig in i ett förhållande, han säger att det aldrig blivit bra när han gjort så.Enligt mina erfarenheter betyder det början på slutet. Usch.

  • FrökenFifi

    Men ta det lugnt med han då. Liksom ska du dumpa honom för att han vill ta det lugnt verkar ju som att han kommer absolut ALDRIG vilja ha förhållanden sen.

  • Anonym

    Jag orkar bara inte vara olyckligt kär och ha nåt halvförhållande. Jag tycker liksom att antingen kör man-
    eller så gör man det inte. Man kan ju inte få några garantier hur lugnt man än tar det. I mina öron låter det som;
    jag vet inte om jag har "dom" känslorna för dig. Men jag vet ju inte om det är för att jag är rädd att det ska betyda det, eller om det faktiskt är så. Jag tycker han verkar oangelägen, eller så är han rädd? Jag vet inte vad som är vad!

  • FrökenFifi

    Samtidigt har ni bara dejtat några veckor, du borde ge det mer tid.
    Vissa krävs det längre tid för att bli kär.

  • Anonym

    Håller med dej TS, i mina öron låter det likadant som i dina öron dvs jag vet inte om han har "dom" känslorna för dej eller åtminstone tillräckligt mycket för att ha ett förhållande där man ses jätteofta för att man helt enkelt inte kan få nog av den andre. Men men, jag dömer givetvis andra efter mig själv och efter egna erfarenheter.

  • Anonym

    Ja, det känns helt enkelt som att det är kört. Har lite svårt att acceptera det bara. Just nu känns det som att vi aldrig mer kommer höras. Bollen ligger hos honom, så jag vet ju inte vad som händer framöver. Vet inte om jag ska låta det rinna ut i sanden bara, eller fixa nåt slags "avslut"? Vi har pratat om att ses nå i början av veckan, men han har ju inte hört av sig.
    Riktigt skumt om han bara slutar ringa! Men det känns så och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det hela...

  • Anonym

    Så himla trist för dej, speciellt när du gillar honom så mycket. Har själv varit med om detta en enda gång i livet. Det var ingen rolig erfarenhet. Den killen var jag också väldigt kär i men det hela rann ut i sanden. Efterråt klandrade jag mej själv vad jag gjort för fel. Vet att vissa killar inte gillar att man visar sig intresserad. Det gjorde jag, tyvärr. Gillade honom så mycket att jag inte kunde låta bli. Efter denna erfarenhet visar jag mig aldrig lika intresserad för någon nå mer. Det har funkat bättre. Låter inte klokt men för mej har det funkat kanon.

  • Anonym

    Ja, det där är ju hela tiden en avvägning. Visserligen sa jag sist att jag också behöver ta det lugnt, har precis lämnat ett tidigare förhållande och det här gick lite oväntat snabbt. Och det är är sant att jag behöver ta det lugnt, men jag VILL inte det. Kanske tog han det bokstavligt och backade även av den anledningen.

  • Anonym

    I så fall tror jag att han ändå skulle visa lite mer intresse. Kanske inte att träffas men vilja ha mer sms eller telefonkontakt. Att bara få höra din röst...eller hur ?

Svar på tråden Om killen vill "ta det lugnt"- måste det vara kört?