• Callina

    Vad gör Era tonåringar ikväll som är ute? Har ni koll?

    Min son och hans kompisar drar omkring till lite olika ställen, inte speciellt kul men jag kommer ringa ofta ofta ikväll. Han är 16 år... Så jag kommer sitta vaken i natt. Hur gör ni andra?

  • Svar på tråden Vad gör Era tonåringar ikväll som är ute? Har ni koll?
  • Jordgubbssmak

    Min ena ska grilla hos sin pojkvän och sen gå ut, hon har redan haft sin värsta period och jag litar på att hon har full koll på vad som funkar. Den andre har inte fullt förtroendekapital så han ska komma hem och rapportera (vi bor mitt i stan) med jämna mellanrum så jag får se vilken status han har och höra vad dom gjort och ska göra. För han kan inte säga nu var dom ska vara

  • Majsan70

    Sonen är för första gången ute på stan o kollar på cortegen. Jag litar fullkomligt på honom o han har tid att komma hem klockan 22 längre än så får han inte ränna runt.

  • mirre2

    jag har en tonåring här hemma men han e ju precis fyllda tonåring blev 13år 19.4 och han e hemma  så klart

  • mirre2
    mirre2 skrev 2008-04-30 19:17:55 följande:
    jag har en tonåring här hemma men han e ju precis fyllda tonåring blev 13år 19.4 och han e hemma  så klart
    kanske tillägga att han inte ens har nått intresse för 5öre och dra ut så den konfliken slipper jag ta
  • Grenna

    16-åringen är hos pappa så honom har jag inte järnkoll på men förutsätter att pappa har det. 15-åringarna ska spela dataspel hos en kompis och vara hemma senast vid midnatt.

  • Callina

    Jag hoppas det går lugnt till bara. Suck.. tycker det är så jobbigt att oroa sig.

  • Majsan70

    Klockan 20 var sonen med kompisar hemma igen. Alltså två timmar innan min tid och jag är nöjd o glad över att ha en sån ansvarsfull 16 åring.

  • roflmao
    Callina skrev 2008-04-30 22:09:16 följande:
    Jag hoppas det går lugnt till bara. Suck.. tycker det är så jobbigt att oroa sig.
    Jag förstår dej till 100 %
  • Callina

    Kan ju berätta att sonens kompisar fick stryck kl 23 på kvällen här i vårt lugna villaområde, på valborg. Två lite äldre killar som bara gick rakt på dom och skallade dom och sparkade. Ingen så illa att sjukhus behövdes tack och lov.. Sonen hade lämnat sällskapet för att kolla till några andra och var inte där just då.

  • Brokeback Mountain

    Skriver väl för igår kväll.

    Min 18-åring kom hem "sårad" (blivit slagen) i fyllan igår runt 23 redan (måste vara rekord). Han hade varit på någon pub.
    Och 16-åringen hade smitit in på en krog, kom hem med polisen. Så igår var ingen bra dag!

  • roflmao

    Brokeback Mountain skrev 2008-05-10 10:09:54 följande:


    Skriver väl för igår kväll.Min 18-åring kom hem "sårad" (blivit slagen) i fyllan igår runt 23 redan (måste vara rekord). Han hade varit på någon pub. Och 16-åringen hade smitit in på en krog, kom hem med polisen. Så igår var ingen bra dag!
    Usch o fy....
  • kitto

    Skriver för igårkväll här med.. min 17åriga son skulle ut och grilla med kompisar kom hem inatt med 01.00 bra full hade fått hjälp hem av sin polare,så idag blev det allvarsnack!!!!

  • mirre2

    läser va ni skriver TUR att jag inte har sånna problem än iaf me fylla men samtidigt vet jag att nästan alla mellan 15-17år dricker så gjorde även jag!men dum som man e tänker man aldrig att mina barn e så dumma nu e min äldsta bara 13år och än så länge e de lungt!

  • carrolinne

    jag har full koll på vad mina döttrar gör när dom är ute på nätterna dom får göra vad dom vill på nätterna oxå men jag vill veta när dom ska dricka så att jag kan hämta dom

  • EttLångtOchJolligtNamn
    kitto skrev 2008-05-10 16:22:14 följande:
    Skriver för igårkväll här med.. min 17åriga son skulle ut och grilla med kompisar kom hem inatt med 01.00 bra full hade fått hjälp hem av sin polare,så idag blev det allvarsnack!!!!
    allvarssnack med en 17 åring om alkohol?
    Du måste skämta, det är ett år kvar tills han får dricka sig hur dyngrak han vil på krogen, varför göra en sån stor sak utav det?
Svar på tråden Vad gör Era tonåringar ikväll som är ute? Har ni koll?