• Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:09
    16010 visningar
    29 svar
    29
    16010

    Lärarutbildning på distans, går det?

    Är det mot yngre år, eller vill du bli ämneslärare i hög- gymn?

    Om det är ämneslärare du vill bli kan du läsa de enstaka kurserna distanas, ett visst antal poäng och sedan läsa till pedagogik..

  • Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:12
    #10
    xxmeyaxx skrev 2008-05-03 20:10:30 följande:
    Pedagokiken måste man läsa på plats?
    Jag vet faktiskt inte, men jag tror det. Isf handlar det "bara" om 1,5 år.. men eftersom det finns hela lärarutb på distans måste pedagogiken gå att läs apå distans med!

    Skall forska lite
  • Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:17
    #12
    xxmeyaxx skrev 2008-05-03 20:14:36 följande:
    Pedagogik var skittråkigt. Var den som fick mig att tröttna förra gången.Men det är ju en kurs som man måste ta.
    Ja, tyvärr! Samma här! Går 2 terminen nu, men första är alltid pedagogik när man läser ett lärarprogram! Nu läser jag svenska, men första terminen va dötråkig och konstig, men det blir bättre!

    vad för lärare siktar du mot? Lättare att leta om jag vet det !
  • Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:25
    #16
    xxmeyaxx skrev 2008-05-03 20:20:05 följande:
    Jag gick geografi och ville ha på högstadiet.Men nu börjar jag mer fundera på estetik.
    Filosofi typ?

    Är det alltså mot högstadiet/gymnasiet du vill ha?
  • Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:31
    #18
    xxmeyaxx skrev 2008-05-03 20:25:59 följande:
    Estetiskt.. Ev, barn i lägre åldrar.Men jag är väldigt tveksam just nu. Jag vill dels arbeta med ungdomar, men ja..
    aha, sökte på det.. men då var det inte rätt betydelse jag fick upp

    Ja, kan bara råda dig att kolla upp olika skolor. Vet inte vart du bor, men göteborgs universitet har mycket distans. Karlstad har lärarutb distans. Dalsland har någon mer tror jag, eller om det är karlstads jag tänker på..

    Är det ämnen du vill läsa, så går det absolut! Men nu vet jag inte hur man läser ett ämne i estetisk...

    Ämneslärare har ofta två ämnen de läst in och pedagigik. Jag skall läsa till svenska och historialärare t.ex.
  • Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:33
    #19
  • Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:45
    #21
    xxmeyaxx skrev 2008-05-03 20:40:02 följande:
    Blir det högskola för mig så är det Falun eller Gävle som jag kommer studera i.Gävle är bra med kommunikation, men längre bort än Falun (som har sämre kommunikation).. Jag gick i Falun förra gången. Men jag vill i vilket fall helst läsa på distans, så jag kan jobba samtidigt.
    kolla de hemsidorna då!

    Kollar lite jag med! det är intressant!
  • Sexyma­la
    Äldre 3 May 20:48
    #23

    varsegod, bara att välja och vraka!
    Falun/högskolan dalarna (det var den jag menade förut med!! )
    www.du.se/Templates/EducationListing_Search.aspx&epslanguage=SV

Svar på tråden Lärarutbildning på distans, går det?