• Chokladpinglan

    Städmaskinen PRO AQUA, fler som har köpt den?

    Hej!
    Igår var en tjej hemma hos oss och demostrerade Städmaskinen Pro aqua, vi blev så imponerad så vi valde att köpa den.

    Är det fler som blev nyfikna och köpte den till ert hem? Är ni nöjda eller ångrar ni köpet?

    Värna för din allergiska familj och djur

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-08 12:08
    Hemsidan till dem är:

    www.proaqua.se

  • Svar på tråden Städmaskinen PRO AQUA, fler som har köpt den?
  • Chokladpinglan

    Den kostar 33.000 men det finnans avtal...så vi betalar 250 kr/månad, det är det lägsta belopp man kan ha


    turia skrev 2008-05-08 12:11:33 följande:
    vad är det, a`pris?
  • Maria40

    33.000 !!!!!! för en STÄDMASKIN!!!!!!!

    Har inte provat men skulle aldrig betala det priset för en städmaskin.

    För några år sedan fanns det ett bolag som sålde dammsugare till överpriser genom att komma hem till folk och förmå dem skriva på. De fick jättemycket skäll av konsumentverket, tidningar, anställda som kände att de lurade på folk en produkt som inte var värt pengarna. De blev tvungna att lägga ner verksamheten.

  • Maria40

    Hemsidan säger ingenting om vad som är sant. Det är en reklamsida som företaget har upprättat.

    Jag har för mig att dammsugaren som jag skrev om var precis samma sak att den skulle göra det mer rent i grunden än vad alla andra...

  • Maria40

    Nej, men poängen är att de tar ut överpriser, har usla slavliknande anställningsvillkor och när det börjar riktas kritik mot dem så byter de namn. Inte tar de heller ansvar för sina garantier mm eftersom de upplöser bolaget och bildar ett nytt med ett nytt namn.

    Finns flera sådana bolag i "omlopp".

    Har du jämfört vad en liknande städmaskin skulle kosta i din egen affär (som säljer sånt)?

    Här finns fler namn och länkar, den är visserligen från sep-2007, så de "nya aktörerna" finns nog inte med.
    debatt.passagen.se/show.fcgi&conference=10500000000000178&posting=19500000004528542

  • Maria40

    Även priset och betalningsplanen tycker jag tyder på skumraskaffärer 250 kr i månaden ger en återbetalningstid på 11 år UTAN någon ränta/avgifter medräknade. Mer sannolikt är återbetalninstiden 20 år - hur lång livslängd har maskinen?

    Vill inte göra dig ledsen över dit köp, som du uppenbart är glad över. Men, ta reda på mer, så du inte blir ytterligare en som är lurad, du hinner fortfarande ångra ditt köp om du skulle känna för det.

  • Aangie

    Hej!
    Jag skulle börja jobba som försäljare för pro aqua men avböjde.
    Klokt av mig!

    De köper en sådan maskin för ungefär 3000(vad dde sa till oss)
    och säljer den för, 33ooo.
    Visst de säger att det är livslång garanti men vad händer när detta företaget inte finns mer? De har ju gjort så tidigare.

    De har haft många namn under åren!

    Sen så är det många av deras dammsugare som går sönder ofta!
    Många som har jobbat för de har blivit lurade, fast detta kanske inte hör hit!

    Självklart får alla fatta egna meningar och detta var min!

  • Roffe 52

    Ja jag provade ju på att sälja dessa maskiner ett tag men det va inget vidare för det va ju som regel enbart kvälls jobb mellan typ 18:00 till tidigast 22:00 sen hängde det ju på hur många visningar du kunde få fram och åka ut på. och man fick ju räkna med minst 2 timmar på varje ställe för att hinna visa alla prylarna som va med. inget jobb jag skulle rekomendera åt någon. och hade man då längre sträckor att köra så fick man ju betala för bensinen själv för sen skulle man ju dra av den i deklarationen året efter. så vem fan har råd att köra flera mil utan att få in pengar på det. sen fick man ju bara ett litet belopp för varje visning men det gav ju inga pengar för det kostade ju lika mycket att köra emellan Kunderna, så jag höll nog på en månad där innan jag gav upp.

  • hjärteögon

    Det finns många olika sådana företag....

    För några år sen behövde jag ett jobb och fick jobb på Nature opportunities i Jönköping. De lär sina anställda skrämseltaktiker och man får ingen lön om man inte säljer, trots att det står att man ska få 25000 i säkerhetlön... De lurade mig rakt av, de sa att alla anställda skulle ha en maskin och att vi skulle få den bla bla bla.. nu sitter jag här o betalar av på 36000 men skyhöga räntor. Som tur är så har jag en snäll farmor som hjälper mig men snälla ni gör er en tjänst och låt de aldrig ens komma hem till er, hur lockande det ens låter!!!

Svar på tråden Städmaskinen PRO AQUA, fler som har köpt den?