• Madida

    Anonymt kontantkort?

    Lite konstig fråga kanske men en kompis frågade mig och jag visste inte Hon har en mobil som inte är låst, men hon har inte kontantkort utan abonnemang. Hon skulle vilja använda sig av samma telefon men ett annat telefonnummer ibland. Detta numret ska inte kunna kollas upp på t.ex. hitta.se. Går detta? Och hur ska hon i så fall göra?

  • Svar på tråden Anonymt kontantkort?
  • Skimra

    Det är ju bara att köpa ett kontantkort. Dom går inte att spåra.


    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Siili

    Köpa ett kontantkort och sätta i telefonen när hon vill vara hemlig? 


    Gabba Gabba Hey!
  • Madida

    Jag trodde att kontantkort var ett papper med en liten kod som man knappade in för att ladda ett redan befintligt telefonnummer. Alltså en telefon som redan har simkort. Men man kan alltså gå in i en affär och köpa ett kontantkort och då får man ett simkort med telefonnummer? Jag vet att jag låter korkad just nu

  • Skimra

    Det viktiga när man skaffar ett kontantkort som ska förbli "hemligt" är att man inte registrerar sig på operatörens hemsida så man får de där extra 50 kronorna eller vad det brukar vara att ringa för. För då är man ju inte hemlig längre.


    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Skimra
    Madida skrev 2008-05-09 14:28:33 följande:
    Jag trodde att kontantkort var ett papper med en liten kod som man knappade in för att ladda ett redan befintligt telefonnummer. Alltså en telefon som redan har simkort. Men man kan alltså gå in i en affär och köpa ett kontantkort och då får man ett simkort med telefonnummer? Jag vet att jag låter korkad just nu
    Javisst. Det går jättebra. Vilken affär som helst i stort sett. Fram för allt bensinstationer.
    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
Svar på tråden Anonymt kontantkort?