• Pallas Athena
    Äldre 11 May 19:20
    20164 visningar
    7 svar
    7
    20164

    Överföring från SEB?

    Är det någon skillnad om man överför från SEB till Nordea eller till Swedbank? Jag tänker vilket som går fortast?

  • Svar på tråden Överföring från SEB?
  • Mickis­74
    Äldre 11 May 19:22
    #1

    Tar lika lång tid...

  • Äldre 11 May 19:28
    #2

    Tror det också kan bero på vilken bank man för över till. Jag har Swedbank och när min kompis ska föra över till mig från Nordea (elelr om det var SEB, är osäker) så tar det alltid ett par dagar till skillnad från när andra som har Swedbank för över som går på en gång.

  • veroni­q
    Äldre 11 May 19:31
    #3

    seb till seb går på samma gång men överföring till annan bank brukar ta en dag eller två....

  • Pallas Athena
    Äldre 11 May 19:39
    #4

    Alltså jag menar inte seb till seb (för mellan konton i samma bank brukar det ju oftast gå direkt), utan jag menar att jag ska få en överföring (privat) från ett SEB-konto och då undrar jag vilket av mina konton (Nordea/Swedbank) som jag borde be att få överföringen till, dvs vilket som går fortast.

  • Honeym­other
    Äldre 11 May 20:20
    #5

    Jag för varje månad över pengar från SEB till Swedbank och då fyller man ju i ett datum när pengarna ska vara det andra kontot tillhanda. Jag för över pengarna den 20:e och då finns det tillhanda den 20:e på Swedkontot. Alltså samma dag.


    Stolt mor till 3 unika Honeybees
  • Pallas Athena
    Äldre 11 May 21:42
    #6
    Svar på #5
    Honeymother: Aha, men då är det ju liksom en planerad överföring, och banken har ju chans att planera det i förväg, eller har jag fel? Eller menar du att du fyller i det den 20:e och ändå finns pengarna på kontot samma dag?
  • Honeym­other
    Äldre 12 May 13:40
    #7
    Pallas Athena skrev 2008-05-11 21:42:03 följande:
    Svar på #5Honeymother: Aha, men då är det ju liksom en planerad överföring, och banken har ju chans att planera det i förväg, eller har jag fel? Eller menar du att du fyller i det den 20:e och ändå finns pengarna på kontot samma dag?
    Nej, där tror jag i och för sig att det är skillnad. Men jag har själv fört över pengar som varit det andra kontot tillhanda dagen efter, så länge det är en vanlig bankdag ( alltså ingen helg osv). Det är faktiskt något jag verkligen uppskattar med SEB, att det inte sker en massa fördröjningar. I alla fall har inte jag råkat ut för något sådant.
    Stolt mor till 3 unika Honeybees
Svar på tråden Överföring från SEB?