• Majsan72

    Malmömamma vintern 06/07 del 9

    Snart 1,5 år har gått sedan vi i tur och ordning var "offline" mystiskt länge...

    De flesta av oss har börjat jobba eller plugga igen, och några är igång med planeringen av "tvåan". Alla fick vi barn vintern 06/07 i Malmö med omnejd.
    Har fortsätter vi att diskutera allt som händer i våra nya familjeliv.

    Vår alllllra första tråd för nostalgiska:
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m9312333.html

    /Majsan, mamma till Leonard född 7/12 2006

  • Svar på tråden Malmömamma vintern 06/07 del 9
  • mammahell

    angående träff på söndag så får jag avstå.....
    det är både morsdag och min födelsedag så jag har annat för mig då, men jag hänger gärna på en annan gång!


    Anja 070206 *Bf barn 2 080911*
  • EldHav

    Jag kan inte söndag heller, hade annars gärna hängt på! Det är agilitytävling i Lund hela dagen... Hoppas solen inte sviker denna gången

    Grattis i förskott mammahell!

  • alltomfiske

    Aha, morsdag... Ja, nån annan dag då. Jag kan inte planera så långt in i framtiden.

  • Majsan72

    Jag har en mammadag med Leonard på fredag, tänkte gå till Sagolekplatsen, och kanske låna några barnböcker på biblioteket, och en sväng till muséets akvarieavdelning om vi orkar och hinner.
    Är det någon annan som är ute och rullar med vagnen denna dag så kan vi väl ses!

  • EldHav

    Här va det lite segt idag? Helgerna för vår del är BIG nono... Har så mkt att göra inför bröllopet, och planera uterummet.

  • muldebaer

    Var har pysseltråden för malmömammorna tagit vägen?? Finns det någon ny? Jag har varit lite off den senaste tiden...

  • alltomfiske

    Hallå, hallå! *eko*

    Vart har malmömammorna tagit vägen? Inga nya heta samtalsämnen? Hur går det med pottandet och sånt för er andra? A gillar att sitta på pottan och har full koll på vad som händer när man kissar/bajsar. Ibland kan hon säga till före det kommer också. Undrar om en sån liten som hon kan bli blöjfri? Det hade varit skönt att slippa blöjan redan den här sommaren när man nu ändå kan gå med rumpan bar mest hela tiden, annars blir säkert inte aktuellt förrän nästa sommar. Förr i tiden blev väl barn ofta blöjfria rätt tidigt, jag vet att jag själv blev det vid 18 mån. Men samtidigt får man inte stressa fram något som barnet inte är moget för. Vad tror ni andra?

  • Majsan72

    Här hemma tar vi det väldigt lugnt med pottan. Den finns, och vi sätter honom där ibland och leker "nu bajsar vi"-lekar, men det känns inte som att han är riktigt intresserad, så vi väntar tills han verkar lite mer motiverad. Sen är vi nog lite lata. Det är ju så smidigt med byxblöjorna. Skötbordet behöver bara användas nån gång per dag. Jag har läst nånstans att när barnet börjar märka att det händer nåt i kroppen när man kissar så är det mogna att börja kontrollera det. Leonard låter obekymrat det bara skvala.

Svar på tråden Malmömamma vintern 06/07 del 9