• Äldre 19 May 22:17
    7065 visningar
    6 svar
    6
    7065

    Vattkoppor i vuxen ålder?

    Jag är 30+ och har vad jag vet inte haft vattkoppor. Har nu en dotter som går på dagis och förmodligen kommer dra hem det förr eller senare Är livrädd för att bli smittad, samtidigt som jag vet att det är bättre för dottern att få sjukdomen medan hon är liten.

    Nån som haft vattkoppor i vuxen ålder? Hur sjuka blev ni? Har läst mig till på nätet att man kan ta ett blodprov för att se om man är "immun" mott vattkoppor, och annars vaccinera sig. Det tänker jag göra!

  • Svar på tråden Vattkoppor i vuxen ålder?
  • Jenny2­6
    Äldre 19 May 22:18
    #1

    Jagg hade det som barn och smittade min mamma. Hon blev väldigt sjuk med bla hög feber osv.


    ♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • daydre­ams
    Äldre 19 May 22:19
    #2

    Min man hade vattenkoppor när han var 29 eller 30, och han var faktiskt väldigt dålig i några dagar. Ju äldre man blir desto värre blir det sägs det, men det är ju inte värre än att man står ut.. Tjejer brukar ju klara sjukdom bättre än killar, så om min man klarade det så..! :)

  • Hannam­ia
    Äldre 19 May 22:23
    #3

    TS, jag hade vad jag vet inte heller haft vattkoppor, och när mina två barn fick det, så var jag helt inställd på att få det. Men det fick jag inte! Så jag måste haft det när jag var väldigt liten, med bara någon prick som inte mina föräldrar märkte. Vi kan hoppas att det är så för dig också!


  • Prinse­ssan Zelda
    Äldre 19 May 22:29
    #4

    min mamma hade det när hon var 29-30 nånting. fick det från mig. men hon blev inte särskilt sjuk som tur var.


    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Äldre 19 May 22:32
    #5

    Får din dotter det så ta kontakt med läkare direkt, det finns "antivirus"-medicin mot vattkoppor som mildrar utbrottet, kompisen fick det när hennes son fickvattkoppor men hon fick det lindrigt i alla fall... ett tips om du är orolig.


    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Äldre 20 May 20:35
    #6

    Tack alla, ska försöka komma mig för att ringa läkaren imorgon och kanske få min oro lindrad!

Svar på tråden Vattkoppor i vuxen ålder?