• Anonym (klåda­n)
    Äldre 4 Jun 17:46
    16325 visningar
    13 svar
    13
    16325

    Underlivsklåda som håller på att göra mig galen (inte svamp)

    För drygt 2 år sedan föddes mitt första barn och det var efter
    förlossningen som mina obehag började.
    Intensiv fruktansvärd klåda i underlivet.
    Ingen gynekolog förstod vad den berodde på och jag var på gynakuten många gånger eftersom klådan är så intensiv att jag inte kan sova eller fungera på dagen.. Ena gynekologen skrev ut en dunderstark kortisonsalva som den gången rådde bot på klådan.

    Vårt sexliv har varit nästintill dött sedan vårt första barn föddes (vi har nu ett barn till). Min lust är obefintlig eftersom jag vet att klådan alltid triggas igång och kommer ca 2 dagar efter sex. 
    Men vissa gånger kommer den hipp som happ och jag vet inte varför, alltså inte efter sex..
     

    Jag börjar fundera på om det kan bero på torra slemhinnor? Jag tycker att jag är mycket torrare i underlivet sedan jag fick barn och därför använder vi glidmedel och jag har testat behandling med kräm mot torra slemhinnor, men det verkar inte hjälpa isåfall...

    Förra veckan hade vi sex igen, för första gången på månader och självklart kom klådan..

    Den här gången har det nu hållit i sig i 6 dagar och det kliar så att jag blir galen.
    Min enda räddning är bedövningssalvan Xylokain som jag smörjer runt 10ggr/dyn med. Utan den så kan jag inte sova och inte fungera som människa!


    Två gynekologer, mycket duktiga och omtalade gynekologer i Stockholm, tittat på mig och ingen förstår vad det är för fel och det ser inte ens så irriterat ut vilket jag tycker är märkligt..
    Det är lite rött men inge värre..

    De har skrivit ut kortisonsalva i ganska hög %, Dermovat, och för ca ett år sedan fick jag samma kräm ordinerad och då tog den bort klådan på någon dag men inte denna gång och nu håller jag på att bli vansinnig!!

    Hjälp snälla någon jag orkar inte längre!!!

  • Svar på tråden Underlivsklåda som håller på att göra mig galen (inte svamp)
  • Anonym (klåda­n) Trådstartaren
    Äldre 5 Jun 06:30
    #5

    kicki: Vad är det för fel då om det nu blir bra med kalkpasta?

  • Anonym (klåda­n) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 20:10
    #7

    Ingen mer som har en aning om vad detta kan vara?
    Jag håller på att bli galen!!

  • Anonym (klåda­n) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 20:43
    #12

    Men ibland utlöses ju klådan utan att vi haft sex så det kan inte vara hans vätskor eller glidmedlet..

    Har själv funderat kring östrogenbrist i en annan tråd, men fått veta att man inte får använda ovesterin vid amning (jag ammar fortfarande):


    Jag börjar fundera på om klådan kan bero på sköra slemhinnor som i sin tur beror på östrogenbrist? Har läst att det främst drabbar kvinnor i klimakteriet men även ammande kvinnor kan drabbas.

    Två gynekologer, mycket duktiga och omtalade gynekologer i Stockholm, tittat på mig och ingen förstår vad det är för fel och det ser inte ens så irriterat ut vilket jag tycker är märkligt.. Det är inte svamp.
    Det är lite rött men inge värre..

    Mina besvär började ju efter graviditeten när jag ammade. Sedan ammade jag min dotter fram tills att jag blev gravid igen och nu ammar jag fortfarande min yngsta dotter. Så jag har alltså varit gravid 2004, ammat Mars 2005-Maj 2006 samt November 2006-ammar fortfarande. Kanske kan östrogenhalten påverkas av denna frekventa amning?

  • Anonym (klåda­n) Trådstartaren
    Äldre 20 Jun 21:02
    #13

    Ingen som vet något om östrogenbrist i samband med amning?

Svar på tråden Underlivsklåda som håller på att göra mig galen (inte svamp)