• DecemberBebis

    Nån med erfarenhet av Aloevera jelly från forever living till atopiskt eksem ??

    Min dotter har atopiskt eksem , och inga salvor hjälper så bra..
    Har hört om aloevera jelly från forever living , nån som provat den ? funkat bra ?

    Tar gärna emot fler tips på salvor , har provat det mesta som finns på spoteket , både receptfritt och på recept..
    inte kul att använda dem lite starkare salvorna för mycket heller ju..

  • Svar på tråden Nån med erfarenhet av Aloevera jelly från forever living till atopiskt eksem ??
  • camilla80

    har samma problem med min dotter..har provat många salvor från apoteket dom sista åren..men det hjälper inte så mycket..och nu när värmen kom så har det blossat upp mycket mer..tycker så synd om henne då det blir såna stora sår som svider..hua..

  • DecemberBebis

    har hört att forever livings produkter innehåller högre % aloevera.. ska kontakta dem nu och höra var jag kan köpa en, för dem säljs inte i affären..

    camilla80 : samma problem som vi har då.. kanske värt att prova denna då, ganska dyr är den , men det är det ju värt om det funkar

  • camilla80

    ja visst..allt är värt at testa..
    skriv gärna vart man kan handla den när du vet..

  • trollet2

    Jag provade att smörja sonen med aloe vera gel (CCS, parfymfri) som jag hade köpt på apoteket. Hans eksem blev ännu värre, hela ungen vart prickig. Vet faktiskt inte alls varför det blev så? Aloe vera ska väl vara "skonsamt" mot huden?

  • MoSv74

    Min son som är snart 13 år har oxå atopisk eksem.

    Hans eksem blossar oxå jämt upp när det blir varmare ute.
    Han blir som sandpapper.

    Hans läkare sa att han skulle vara ute i solen så mycket som möjligt. Och smörja,smörja,smörja.......

    Han har haft det sen han var riktigt liten men jag tycker nog att det blivit bättre med åren.

  • jenn79
    trollet2 skrev 2008-06-06 10:22:14 följande:
    Jag provade att smörja sonen med aloe vera gel (CCS, parfymfri) som jag hade köpt på apoteket. Hans eksem blev ännu värre, hela ungen vart prickig. Vet faktiskt inte alls varför det blev så? Aloe vera ska väl vara "skonsamt" mot huden?
    Nu har jag bara erferenhet av forevers produkter (Nej, jag säljer inte, men köper). Men antar att det är ungefär samma som händer...

    När man smörjer kan huden bli värre i början för att man "rensar ut skiten". Så för forevers produkter är det som det ska när det blir så. Sen blir det  bättre och bättre.

    TS: Jag kan inget om eksem, men de har en bra mjukgörande med aloevera i oxå. kontakta en säljare och be att få råd!
    Dotter 051211 och Son 080428
  • Circus Larsson

    Vi använder ForeverLivings produkter och både sambon och älsta dottern har svåra eksem.
    Jelly funkar bra på narig hud. Ihop med mjukgörande.
    Jag använde den oxå på magen när jag vra gravid för att hålla huden mjuk :)
    Den funkar bra vid solsveda och brännesselklåda oxå.

    Leta reda på en återförsäljare och hör efter om dom kan komma och visa sina produkter,
    dom är oftast väldigt pålästa och vet vad dom säljer för något.

Svar på tråden Nån med erfarenhet av Aloevera jelly från forever living till atopiskt eksem ??