Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

    Bröstcancer eller bara en hård knut?

    Klart ni inte vet vilket men häromdan fick jag förmig att känna igenom brösten, gör aldrig det annars . Men i allafall så kände jag en hård liten knut/kula precis ovanför vårtgården. Blev lite nojjig och klämde lite o så och då började det ömma lite, antagligen för att jag pillade men idag när jag kände igen så ömmade det igen.

    visst har man knutor mm i brösten?

    Nu vet jag inte om jag ska kolla uppdet eller om jag ska vänta nån månad och se ifall den blir större. Vet inte ens vart jag ska vända mig ifall jag vill kolla upp det...är det vårdcentralen? Och hur gör de...känner de igenom ens bröst eller är det endast mammografi som gäller?

  • Svar på tråden Bröstcancer eller bara en hård knut?
  • Anonym (orolig)

    Hur gick kontrollen till?

    Va skönt att det var en körtel som hade svullnat.


    MaddeMamman skrev 2008-06-08 21:21:47 följande:
    jag hittade också en knöl, ringde till vc och fick komma samma dag, remiss för kontroll och en tid 2dagar efter... snabba puckar med andra orddet var en körtel som blev svullen i samband med äl/mens, inget konstigt
  • Anonym (orolig)

    Ja jag får nog göra det. Promlemet är att jag har inlägg och sticker man in en nål så går de ju sönder.

  • Anonym (orolig)

    Maddemamman:

    Jag har faktiskt inte vågat ringa till vc ännu...inbillar mig att det bara är en cysta som kommer att försvinna.
    Men igår när jag låg på rygg så kändes den jättetydligt, inte större utan hårdare, eller så är det för att jag har kännt på den ett tag o vet vart den finns...tänkte ringa till vc imorgon är dumt att vänta ifall det skulle vara allvarligt.

Svar på tråden Bröstcancer eller bara en hård knut?