• buffyb­us
    Äldre 10 Jun 21:46
    20649 visningar
    20 svar
    20
    20649

    vad kan man mata igelkotte med?? snabba svar tack då han är ute o går i min trädgård!!

    som jag skrev ovan!! kan man ge hundmat?? min hunds mat är på altanen och han vandrar kring grinden o sniffar.. är nog riktigt sugen på den


    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Svar på tråden vad kan man mata igelkotte med?? snabba svar tack då han är ute o går i min trädgård!!
  • Spicy woman
    Äldre 10 Jun 21:48
    #1

    Borde gå. För man kan ju ge dem kattmat. Fast ge dem inte mjölk. Utan vatten i stället.

  • Äldre 10 Jun 21:48
    #2

    jag kommer ihåg att en igelkott brukade äta upp katternas torrfoder! Varenda kväll på sommaren kom den och åt upp resterna av det som inte katterna åt när de var ute under dagen!

  • Äldre 10 Jun 21:48
    #3

    Jag tror det! Har hört att man absolut inte ska ge mjölk iaf!

  • Fröken perfek­t
    Äldre 10 Jun 21:48
    #4

    Ja hundmat funkar om du nu känner att du måste mata den med något. Ställ ut ett fat m vatten då det är torrt ute, bättre än mat.

  • Äldre 10 Jun 21:48
    #5
    +1

    Mata inte vilda djur

  • Tette8­6021
    Äldre 10 Jun 21:49
    #6

    Spicy woman skrev 2008-06-10 21:48:06 följande:


    Borde gå. För man kan ju ge dem kattmat. Fast ge dem inte mjölk. Utan vatten i stället.
    oj, jag gav alltid igelkottar mjölk när jag var liten.. stackarna

    varför får dom inte dricka det?
  • Äldre 10 Jun 21:51
    #7

    Har hört att dom äter mördarsniglar. Var bor du? Jag kan komma över med några )

  • Spicy woman
    Äldre 10 Jun 21:51
    #8
    Tette86021 skrev 2008-06-10 21:49:58 följande:
    Spicy woman skrev 2008-06-10 21:48:06 följande: oj, jag gav alltid igelkottar mjölk när jag var liten.. stackarnavarför får dom inte dricka det?
    Har för mig att de kan få problem med magen.
  • Äldre 10 Jun 21:51
    #9

    De gillar råa ägg och katt/hundmat

  • Spicy woman
    Äldre 10 Jun 21:53
    #10

    Det var tarminflammation de kunde få.

  • buffyb­us
    Äldre 10 Jun 21:54
    #11

    har slängt ut hund mat och han knaprar för fullt.. står redan en stor skål med vatten.. som hunden har.. till o med nytt vatten dessutom.. nej mjölk vet jag det tar kål på dem.. dem dör då... 


    hitta en ggn när jag gick förbi ett hus.. ett litet kaffefat med typ grädde eller mjölk o en död igelkott bredvid.. det va faktiskt ingen trevlig syn.. mådde dåligt resten av dagen.. stackare nån som ville väl men blev helt fel... precis nedanför postlådan också så blir en mindre trevlig syn när den personen hämtar posten o tror hon räddat någons dag
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • hewa
    Äldre 10 Jun 21:55
    #12

    Leverpastej! Vi hade i perioder rätt mycket igelkottar hemmavid och de åt i princip allt de fick tag på. Inklusive kattmat, ägg, leverpastej. Dock fick de aldrig mjölk för att skona magen.

  • buffyb­us
    Äldre 10 Jun 21:55
    #13

    sparky: vadå mata inte vilda djur.. varför inte? om jag kan hjälpa den med mat är jag bara glad... 


    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • buffyb­us
    Äldre 10 Jun 21:56
    #14

    åh kan dem käka leverpastej.. har en som vi inte gillar.. en helt vanlig.. äter inte det så ofta.. så då kan man slänga ut det.. provade o slänga ut bröd först men det gilla han inte..


    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Spicy woman
    Äldre 10 Jun 21:58
    #15

    Vi hade en Igelkottsmamma med sina barn som bodde under våran trapp. Uh vad de var gulliga när de kom fram vid skymningen och åt det som vi hde lagt fram. Men fy vad det stank under trappen.

  • Äldre 10 Jun 22:00
    #16
  • Äldre 10 Jun 22:11
    #17
    Butterscotch skrev 2008-06-10 22:00:38 följande:
    www.djurskydd.org/a0011igelkotten.html
    Intressant!
  • Äldre 1 Sep 00:06
    #18

    Var kan min kotte hitta vinterbo på vintern ? Kan bli -30

  • Äldre 10 Aug 20:54
    #19

    Hej
    Vi matar "vår" igelkott med hund pellets som vi mjukat upp i vatten. På så sätt får han i sig vätska också. Det har varit torrt i sommar och de behöver säkert mycket vätska.
    Vi har två hundar som är mycket intresserade men de nöjer sig med att titta på den då den vandrar omkring i trädgården.
    Man får gömma maten noga så inte skatan är där och länsar allt på en liten stund.
    I morgon ska vi prova kattmat.
    Underbart djur är det...

  • Äldre 10 Aug 20:59
    #20
    mejtmoberg skrev 2017-08-10 20:54:39 följande:
    Hej
    Vi matar "vår" igelkott med hund pellets som vi mjukat upp i vatten. På så sätt får han i sig vätska också. Det har varit torrt i sommar och de behöver säkert mycket vätska.
    Vi har två hundar som är mycket intresserade men de nöjer sig med att titta på den då den vandrar omkring i trädgården.
    Man får gömma maten noga så inte skatan är där och länsar allt på en liten stund.
    I morgon ska vi prova kattmat.
    Underbart djur är det...
    kanske inte spelar dig någon roll men tråden är från 2008 ;)  Hoppas det går bra med din taggiga vän :) 
Svar på tråden vad kan man mata igelkotte med?? snabba svar tack då han är ute o går i min trädgård!!