• anna apelsi­n
    Äldre 13 Jun 12:56
    6094 visningar
    13 svar
    13
    6094

    Hur gör ni som säljer varor via t.ex Blocket och när det behövs skickas?

    Hej!

    Har fått ett mail om att en är intresserad av att köpa en sak vi lagt ut på annons.
    Problemet (?) är att han bor långt bort och det måste skickas.
    Hur gör man då, och hur ska man vara säker på betalning om han inte vill betala i förskott?
    Är det "farligt" att lämna ut sitt kontonummer i så fall, eller hur gör man?


  • Svar på tråden Hur gör ni som säljer varor via t.ex Blocket och när det behövs skickas?
  • anna apelsi­n
    Äldre 13 Jun 13:23
    #5

    Åh tack!

    Vad kan det kosta att skicka en kartong på ca 2 kg?
    Jag förstår inte riktigt det som står på postens hemsida..


  • anna apelsi­n
    Äldre 13 Jun 13:41
    #9
    Danne123 skrev 2008-06-13 13:32:29 följande:
    Jag kör endast förskottsbetalning. När pengarna finns på mitt konto skickar jag grejerna. Vill folk inte betala i förskott får de snällt komma och hämta eller köpa av någon annan. Se till att ta betalt för fraktkostnaden också och vänta tills du har pengarna på kontot.Det finns postförskott och efterkrav (om man använder bussgods) men det finns ingen garanti att paketet hämtas ut och då måste du stå för frakten tillbaka.Personligen tycker jag det är jobbigt att springa till posten, paketera, väga och hålla på så i de flesta fall är det endast hämtning på plats som gäller. Är det dyrare saker så kan jag skicka, men som sagt endast efter att varenda krona finns på mitt konto.
    Lämnar du ut ditt vanliga kontonummer då? 
Svar på tråden Hur gör ni som säljer varor via t.ex Blocket och när det behövs skickas?