• Flutterby

    Funkar Voltaren på ryggont?

    Har knäckt till ryggen och det sitter i ännu efter en vecka. Jag var på Apoteket i dag och funderade på att köpa Voltaren-tabletter, men kom inte till skott. Är de bra? I reklamen är de ju rena dunderpillren!
    (mamman kan inte lyfta upp sonen, tar ett piller och vips så slänger hon runt honom i luften som en trasa! )

  • Svar på tråden Funkar Voltaren på ryggont?
  • Intelligenti pauca
    Flutterby skrev 2008-06-17 14:58:38 följande:
    Har knäckt till ryggen och det sitter i ännu efter en vecka. Jag var på Apoteket i dag och funderade på att köpa Voltaren-tabletter, men kom inte till skott. Är de bra? I reklamen är de ju rena dunderpillren! (mamman kan inte lyfta upp sonen, tar ett piller och vips så slänger hon runt honom i luften som en trasa! )
    Du får prova dem.Bilda dig en egen uppfattning.Det är väldigt individuellt hur medicnen fungerar.Jag kan inte äta dem pga magen.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Flutterby

    Intelligenti pauca skrev 2008-06-17 15:00:40 följande:


    Du får prova dem.Bilda dig en egen uppfattning.Det är väldigt individuellt hur medicnen fungerar.Jag kan inte äta dem pga magen.
    OK, är de ganska starka då?
  • Intelligenti pauca
    Flutterby skrev 2008-06-17 14:58:38 följande:
    Har knäckt till ryggen och det sitter i ännu efter en vecka. Jag var på Apoteket i dag och funderade på att köpa Voltaren-tabletter, men kom inte till skott. Är de bra? I reklamen är de ju rena dunderpillren! (mamman kan inte lyfta upp sonen, tar ett piller och vips så slänger hon runt honom i luften som en trasa! )
    Jag använder Eeze spray (innehåller diklofenak) samma smärtstillande substans som just Voltaren.Tycker sprayen hjälper mig mot min ryggvärk som är allt annat än mild.Du kan även prova Voltaren gel.
    www.fass.se/LIF/home/soktraffar_all.jsp&searchtext2=&allCategories=false&searchtype=
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Beckiz86

    Jag har problem med min rygg, en voltaren senare är det bra igen :D

  • Poena

    Jag gillar inte Volatren. Fick Diklofenak (samma verksamma ämne som i Voltaren) utskrivet mot smärta (ej i ryggen dock) och fick magsår på köpet efter att ha tagit endast 2 tabletter. Inte hjälpte det mot värken heller.

    Min läkare sa att man inte bör ta dem om man har känslig mage, vilket jag inte tycker jag har.

    Så, en liten varning alltså.

  • Anksan

    Har du inte problem med mageni vnliga fall så får du säkert inga problem. Det är mest om man äter de längre tid som magslemhinnan påverkas.

    Jag tycker Voltaren är bra. Så testa du.

  • Intelligenti pauca
    Poena skrev 2008-06-17 15:03:51 följande:
    Jag gillar inte Volatren. Fick Diklofenak (samma verksamma ämne som i Voltaren) utskrivet mot smärta (ej i ryggen dock) och fick magsår på köpet efter att ha tagit endast 2 tabletter. Inte hjälpte det mot värken heller. Min läkare sa att man inte bör ta dem om man har känslig mage, vilket jag inte tycker jag har. Så, en liten varning alltså.
    Jepp de är rena katastrofen mot magen alltså Men spray och gel funkar bättre.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Maisis

    Jag tyckte dom var bra, fast jag hade en inflamation, just mot själva smärtan var de bara ok. Men efter ett par dagar hade inflamationen försvunnit iaf!

    Lycka till och hoppas det blir bättre!


    (¯`°?.¸ ღ Felicia ღ ¸.?°´¯) - mammas ängel
  • Lilla Linnéa

    Hurvida det hjälper eller ej beror på vilken smärta man har. Voltaren är ett NSAID-preparat som har atiinflammatoriska egenskaper och hjälper speciellt vid inflammatoriska smärttillstånd som tex muskelvärk. Voltaren bör tas i samband med måltid eftersom det retar magslemhinnan. Har man haft magsår eller magkatarr bör man undvika Voltaren.

  • Flutterby

    Hmm...jag brukar tycka att jag har rena plåtmagen, men just nu krånglar den lite faktiskt. Kanske bättre med spray eller gel då.
    Å andra sidan har jag käkat massor med värktabletter genom åren, så jag är nog härdad!

Svar på tråden Funkar Voltaren på ryggont?