• Castle

    Mamma gänget

    Vi är några mammor som har kännt varandra ett bra tag nu som tycker om att prata om våra barn såklart, och träffas så barnen kan leka och mammorna kan få prata av sig.

    De flesta av oss har följt varann nu i 2 år, från att vi alla var gravida. Nu är alla snart åter i arbetslivet efter mammaledighet.

    Men genom FL ska vi nog kunna hålla kontakten även om tiden nu kanske inte räcker till till att träffas så ofta.

  • Svar på tråden Mamma gänget
  • Castle

    Hej alla och godmorgon.

    Här är den nya tråden, jag har skickat länken till några av er, men har säkerligen inte skickat till alla, så sprid den om ni har lust.

    Här är det bra, men min trogna vänn som underlättat mina dagar genom att träffas och inte bara prata barn har börjat jobba... Martina! Saknar dig!
    Men om 1 vecka börjar maken sin semester, så det är inte så lång ensamhet

    Jag försöker gå ut med Hampus både på för och eftermiddag så han får leka av sig lite. Någon som ska ut i eftermiddag runt klockan 15? Som har lust att träffas i någon lekpark eller så?

    Tessan: Hur går det med magen, jag ringde dig 3 gånger igår, men det var ingen som svarade. Det är väl inget på G?... Såg Samuel i trädgården runt 16/17 tiden, så jag blev lite fundersam... slå en signal om du vill träffas.

    Kram kram

  • Kesso

    Castle:
    Bra gjort att du startade en ny tråd. martina har väl startat en ny också. Här går det framåt med magen. Det är inget på g än. Det är lite tidigt ännu. Jasså har du ringt mig? Ja, vad gjorde jag då tro? Det var synd att du ej fick tag på mig. Ring gärna igen. Jag vill gärna träffa dig. Nu är jag helt ledig. Vilma går på förskolan fortfarande 2 v. till. När börjar du och jobba igen? Vill du träffas i veckan?

    Hoppas ni alla haft en bra midsommar. Har det regnat mycket här? Vi har varit i Västervik och där var det ganska bra. Det kom några skurar och sedan var det över. Så vi var ganska mycket ute.

  • Tintan

    Ja men vi kan köra på i denna tråden istället...

    Här är det med bra, fast en förkyld emilia och mamma så får se om det blir att vabba imorgon redan *suck*

    Kram på er


    Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • hoppetossan23

    Gokväll alla i tråden

    Här sitter man å e trött! Vi har varit i stadsparken i 4 timmar idag å lekt av oss, det är ju rätt skönt även om det regnar bara man klär sej!

    Jag e oxå på att träffas ute nån gång nu e jag ju hemma med båda barnen å de e skönt att komma ut lite!
    Martina är det gott att ha kommit igång att jobba? Var jobbar du?

    Ha en go söndagskväll alla!

  • så83

    hej på er.
    tack för tråden. hoppas det är bra med er och att ni hatt en bra midsommar. Vi har precis kommit hem från gullbrannagården nu, varit där sedan i onsdag.

    Ha det toppen nu alla

  • Tintan

    God Kväll

    Hoppetossan: Det är skönt att ha kommit igång och jobbat igen....jag jobbar inom hemtjänsten här i bankeryd och trivs relativt bra med detta.

    Camilla: Tur jag har lediga dagar och att jag jobbar kväll emellanåt.

    Kram


    Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • bella00

    hej
    camilla, nu är vi hemma igen och jag jobbar ju bara extra på helgerna, så vi kan gärna fortsätta att träffas!!!

    martina, jobbar du heltid nu eller???
    hur går det för tjejerna på dagis??

    kram på er

  • DHP

    Hej alla

    Hoppas ni haft en bra midsommar. Vi var i Mariestadstrakten och klarade hela eftermiddagen utan regn! Det var blåsigt och kallt men hellre det än regn.

    Kesso, det jag menade (i förra tråden) var att du dragit dig tillbaka från jobbet. Det tycker jag låter skönt och ser fram emot min semester som ska börja om 2 veckor. Dock bökas det runt en massa i magen just nu så det känns som att den lill* vill ut flera gånger per dag...

    Ha det gott

  • Tintan

    Halloj

    Marlene:Jag jobbar 89% tjejerna trivs som fisken i vattnet på dagis.

    Men idag är vi hemma och vabbar jag och mannen, Emilia har feber och hostar och en dunderförkylning, Michelle stackarna har fått magsjuka antagligen började inatt och får nu inte behålla nåtLedsen så här är det inget skoj alls just nu....precis när man börjat att jobba med

    Kram på er


    Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Kesso

    Tintan: Krya på er! Hoppas det inte blir långdragit.

    DHP:
    Ja, ha var det så du menade. Förlåt men fattade inte riktigt men nu förstår ja ju. Jo, det är skönt. Men har inte riktigt fattat ännu. I dag första lediga dagen från jobbet. Ja, här rör sig bebisen också mycket i mellanåt kan jag säga. Hoppas den ligger rätt nu.

    Så 83:
    Vad avundsjuk jag blir när ni varit på Gullbranna. Var det mycket folk där då? Jag vill åka dit nu.

    Ja, idag var det verkligen surt väder. men jag passade på att gå en promenad så fort jag lämnat Vilma kl. 9. Jag gick runt Labbarp. Känner mig så duktig alltså. Ja, det var ju skönt också.
    Sedan vilade jag. Men nu får jag väl börja städa lite också. För nu har jag hämtat nya krafter.

    Ha det bra alla!

Svar på tråden Mamma gänget