• Ocean WoW

    Hur kan jag se vilken tid en webbplats har besökts i IE history?

    Jag har Windows Vista och min IE är 7.0. Förut i mina tidigare versioner av OS och IE så har jag alltid kunnat högerklicka på historyfilen och valt property och då kunnat se vilken tidpunkt sidan senast har laddats (last visited). Nu när jag gör så får jag upp den aktuella tidpunkten utan att ens ha laddat sidan.

    Kan jag komma åt den infon på ett annat sätt? Eller kan jag ändra någon inställning?

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Hur kan jag se vilken tid en webbplats har besökts i IE history?
  • Nallepigan

    Men om du tittar i tillfälliga internetfiler så står det väl när sidan senast besökts (om du kör med detaljerad lista, vill säga)?

  • Ocean WoW

    Ok, lite pinsamt men jag hittar inte temporary internet files (har vista på engelska så jag antar att det heter så). Den är väl inte en "hidden file"?

  • Ocean WoW

    Måste kanske förtydliga mig lite. Jag har kikat under Users...windows och den mappen som heter temporary internet files är tom, så då kan det inte vara den (?) och efter en sökning på files och folders så hittar jag ingen annan mapp. *kocko*

  • Nallepigan

    Starta IE. Välj Verktyg->Internetalternativ->Fliken allmänt-> Inställningar->Visa filer. Är inte helt 100 på vad alla val heter på engelska, men om du inte hittar på det så säg till, så letar jag upp det ifall ingen annan hinner före.

  • Ocean WoW

    Wow... skulle aldrig ha slagit mig att inte gå via utforskaren. HAHAHA

    Tack för hjälpen!

  • Ocean WoW

    Bah! Det funkar inte. Det enda jag kan se där är cookies, xml och vissa cashade bilder. Ser inga adresser tyvärr. Men adresseran måste ju finnas någonstans, annars skulle de ju inte synas i history? Lite irriterande. :-S

    Kan du se adresser (om du har vista vill säga). Måste jag ändra någon inställning?

  • Nallepigan

    På den sidan kan du se vilka sidor någon har surfat till, och när personen senast var där. Nu kör jag iofs XP men det borde vara samma som visas. Enda gången jag har varit med om att man bara ser det du beskriver, är om någon har rensat historiken.

  • Ocean WoW

    hm... historiken finns kvar tills förra veckan (iaf om jag kollar historytabben i IE) men jag ser som sagt inte adresserna förutom de adresser som tillhör objekten i temporary internet files. Knäppt!

    Jag ger upp. Tack för excellent support.

Svar på tråden Hur kan jag se vilken tid en webbplats har besökts i IE history?