• 9Kärleken6

    Pergopinglor med bebisar # 9

    VÄLKOMMEN till tråden för dig som varit aktiv i pergopinglornas trådar inne på Planerar barn och Väntar barn och nu tagit steget över till FÖRÄLDER! Din efterlängtade BEBIS är äntligen här! Nu väntar en spännande tid och här kan vi ventilera alla frågor och funderingar vi har, de stunder vi hinner sätta oss vid datorn!

    Detta är då fortsättningstråden på den tråd som serendipity startade och jag har bara kopierat hennes text som ni märker

    Välkomna hit alla gamla som nya pergobebisarföräldrar

    Version # 8: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m31515031.html
    Version # 7: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m28642695.html



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 18:45
    Länk till lista på födda pergobebisar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207996.html

  • Svar på tråden Pergopinglor med bebisar # 9
  • Simben

    Hej hej alla och tack kärleken för att du fixat ny tråd

    Måste bara få berätta att jag har blivit moster idag...tjohoooo Min syster födde en fin liten flicka tidigt i morse och jag började lipa när jag fick veta....är man knäpp eller
    Hon gick över en vecka och en dag så jag är så glad över att hon slapp vänta längre på sitt lilla mirakel (hon fick hjälp med IVF)

    Var bara tvungen att berätta

    Jeanette; det är klart att det ena inte utesluter det andra men det känns som Maja blir större mycket fortare än Agnes och ja..nu har man lite vemodiga känslor inför det som komma skall. Men jag tror att jag faktiskt väntar lite till...kanske inte ända till 6 månader men till sambons semester..då är Maja 5 månader och en vecka ungefär och så vet jag lite mer hur magen mår nu när jag slutat med minifom oxå. men tack för alla råd
    Och skönt att kunna ventilera tankar och oro och funderingar med er...NI ÄR UNDERBARA:::KRAM

  • Lisamatilda

    Har inte hunnit vara inne på länge. Svårt att kombinera föräldrarledighet och eget företag:)

    Tack alla för era kommentarer om läggandet. vi kämpar fortfarande. Igår gick det åt pipan men idag bra.

    Jeanette. Stor kram till dig.

    Kram på er
    Lm

  • 9Kärleken6

    Simben: Grattis till att blivit moster, är något speciellt!

    LM: Tråkigt att höra att det ff strular. Men fortsätt kämpa och försök att göra samma sak varje dag så att han känner igen rutinen snart. *Styrkekramar*

    Här är allt bra. Ninas farmor och farfar samt faster är på väg upp till oss. Så städning står på schemat. Men jag orkar inte som förr så jag måste pausa ibland. Tror att h*n börjar sjunka. Känns som att kokosnöten är påväg mellan benen... Ser så ut på nyaste bilden från sidan med. Men det är helt ok med mig. Lyckades nyss bränna två nappar när jag kokade dem på spisen.

    Kram på er alla


    .?:*¨¨*:?.Ninas mamma & plutt i magen!.?:*¨¨*:?.
  • MariaK

    Jag är med här!!!!

    Idag är Milo 5 månader
    Han har vatt sjuk men ida verkar det ha vänt....... Hade bara 37.5 ida på morgonen medans han har legat på 39 i tre dagar...... Inte kul i denna värmen........


    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • LillSkruttet

    Hej hej! Nuhar jag också hittat hit.

    Grattis Simben till att ha blivit moster! Det är stort, större än man kan tro. Och oj vad mycket man kan älska någon annans barn.
    Blev ju moster själv i oktober förra året och min systerson är ju bara gudomlig.


    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • 9Kärleken6

    Är väl så för "sånna" barn kan man lämna bort om de blir för kinkig och man slipper jobbiga nätter, kolik etc. Men jag håller med det är stort!!! Nu blev jag moster när jag var 16 & 18 år men de kommer alltid vara speciella för mig. Idag är de ju kanon barnvakter att kunna anlita. Och de älskar sin lilla kusin. Ibland kan jag undra hur det kommer att bli nu när vi får en till. Men det går säkert galant. Då har de ju varsinn.

    Inatt kom nina över 00.20 till vår säng. Kröp ner och somnade. Kan tänkas att farmor, farfar eller faster hostat till eller något som väckt henne och fått henne att komma. Hon är ju van att det är tyst och lugnt nere hos henne. Hur som haver så har jag sovit som en kratta pga detta. Hon har dels legat kloss i kloss med mig samt att jag inte är smidigast i stan längre precis. Men men jag får ta igen det när hon vilar middag...

    Här är pissväder idag med regn.  Typiskt när man har hjälp här som kan hjälpa sambon att snickra...

    Kram på er alla


    .?:*¨¨*:?.Ninas mamma & plutt i magen!.?:*¨¨*:?.
  • Simben

    åh, vad jobbigt gbg30plus..stor kram till er och lilla Bianca!
    Tyvärr har jag ingen aning heller och vad konstigt att det bara kom för en vecka sen utan att det funnits några tecken tidigare. Hoppas dom kommer fram till vad det är så att eventuell behandling kan sättas in...kram!!!

    Kärleken; här är oxå tråkigt väder idag men det är klart att sambon jobbar ju två veckor till så det fina vädret får ju gärna komma tillbaka till dess iallafall

    Förstår att det är jobbigt med Nina i sängen nu när du är höggravid....jag vet...sambon fick sova med Agnes sista månaderna för det var för jobbigt för mig

    Idag är Maja helt hopplös...skriker och gnäller hela tiden så jag förmodar att det är den andra tanden som håller på att spricka igenom...vill bara känna den nu så man slipper detta skrik. Vill ju inte heller börja med smakisar förrän tanden är igenom så man vet att det inte är pga den som hon eventuellt skriker sen. Sen funderar jag mycket på Majas mage oxå...hon bajsar ju aldrig av sig själv...hur blir det då när man ska börja med smakisar? då ska dom väl bajsa varannan dag eller nåt eller? för nu tempar jag ju henne när det gått en vecka eftersom hon verkar ha ont då och jag har provat att vänta ut henne men det hjälper inte. Men det är inte hårt eller så heller....så hur blir det med magen om man börjar med smakisar? Är det bättre att vänta eller spelar det ingen roll för magens skull?

    Javisst är det mysigt med syskonbarn oxå är så glad för min systers skull att hon får uppleva att vara mamma oxå och inte bara en underbar moster och faster

  • 9Kärleken6

    gbg: Oj va jobigt för er! Tänkte så klart först på epelepsi, har haft det själv, men det verkar det ju inte vara eftersom ni gjort EEG. har ni även fått gjort sömnEEG eftersom det inträffar vid uppvaknandet? En idé kanske. Eller kanske nattskräck: http://www.eckerberg.se/nattskrack.html

    Hoppas det snart ger med sig!


    .?:*¨¨*:?.Ninas mamma & plutt i magen!.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pergopinglor med bebisar # 9