• Äldre 8 Jul 22:30
    3833 visningar
    17 svar
    17
    3833

    Roliga händelser under förlossning. Del 9

    Fortsätter denna legendariska tråd som bara inte får ta slut!

    Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat

    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html Del:1
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html Del:2
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html Del:3
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html Del:4
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m20443665-42.htm... Del:5
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m23480094.html Del:6
    familjeliv.se/Forum-2-13/m26556018.html Del:7
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m29247885.html Del:8

    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Jonathan♥ & ♥Lydia♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning. Del 9
  • Michis­en
    Äldre 8 Jul 22:31
    #1

    Var det något fel på den här?
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m32429270.html

  • Cerope­gia021
    Äldre 8 Jul 22:39
    #2

    när jag fick lustgas låg jag och apgarvade åt hur ful pappan va. snällt va?

  • Äldre 8 Jul 22:41
    #3

    Ojdå Jag hittade ingen efter tråd8
    Så Tackar så mycket
    Då kör vi med nedanstående tycker jag med.
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m32429270.html


    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Jonathan♥ & ♥Lydia♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Marie T L
    Äldre 24 Jul 00:00
    #6

    Samma här.. verkar inte finnas...

  • vevik
    Äldre 24 Jul 20:14
    #7

    vi kan väl fortsätta på den här tråden istället? nedanstående länk fungerar inte!

    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m32429270.html

    iaf...under min förlossning hände inte mycket kul men en liten grej:
    jag födde på KS Solna och de hade precis byggt om några rum och jag fick ett av dessa. Alla grejer fanns inte bland annat ingen sopkorg. Mitt i värkarna kommer en uska in och säger väldigt glatt : men oj vad bra!! ni har fått sopor!!
    nä, tänkte jag men vi SKA få barn....

  • A plus H blir W
    Äldre 31 Jul 15:49
    #8

    Osäker på om det är denna tråd som ska användas nu, men jag postar här iaf:

    Någon som sett The Rieper på TV? Om inte, så är det så att en kille har i uppdrag att samla in förrymda själar från helvetet, och för att göra detta får han olika kärl att anväda, som typ en dammsugare, brödrost osv för att suga upp själarna i.

    Så gissa nu vad lustgasmaskinen blev för mig? Ett uppsamlingskärl!! Jag trodde att någon skulle samla upp mig till helvetet... Beklagade mig och sa att jag var väl inte elak, varför skulle jag samlas upp?? Fortsatte ändå andas, för jag hade så ont...

    I samband med detta, det var precis när mina krystvärkar kom igång och det gjorde ont så jag trodde jag skulle dö, fick jag för mig att personalen inte alls var där för att hjälpa mig att föda, utan att dom skulle ta livet av mig! Jag hade stått stilla öppen 6cm i två timmar, och låg och väntade på värkstimulerande dropp (många inne på förlossning, det tog tiiid innan det kom). Ungefär när dom kom med droppet hade jag precis smällt upp mig 4 cm till och det var dags att föda, men det fattade ju inte jag då. Så droppet hängdes när det var dags att krysta, därmed kopplingen att droppet gör ont, dom ska ha ihjäl mig!! Låg och kikade mig över axeln för att se till att personalen lämnade rummet, så att jag kunde berätta för min man vad dom höll på med!! Fick panik och skrek i mina värkar, så maken fick larma så dom fattade att en bebis skulle ut NU. När dom väl kom och hjälpte mig släppte den paranoian.

    Sen är det klart att under krystningen kom en del klassiska kommentarer som att nästa gång är det din tur, osv.

    En gång när jag låg på sida och maken stod bredvid, men skrevet precis vid sängkanten väste jag mellan sammanpressade tänder och med knuten näve: Du kanske borde ha pungskydd på dig!!

    Och kunde inte låta bli att kommentera att det kändes som att jag låg och sket offentligt...

    Roade även tidigare i skedet mina vänner med att skicka sms och bad dom adoptera barn istället...

  • Äldre 19 Aug 13:59
    #9

    Är det denna tråden som gäller eller finns det någon annan fortsättningstråd?

  • Caranl­achiel
    Äldre 19 Aug 14:04
    #10

    Tror inte det finns någon annan, men det har varit dåligt med uppdateringar här på sistone!

  • Äldre 19 Aug 15:17
    #11

    Fröken Inga skrev 2008-07-22 11:40:21 följande:


    Hm, här klickar man förgäves. Måste hänt nåt med länkarna för de leder inte till nån nr 9 i alla fall.Tänkte ta upp arbetet med min lilla bok i detta ämne igen.
    gud vilken smart idé med en bok ..
    hade gärna haft en själv nu, så det lär bli en som många vill ha

    om jag nu gör något kul under min förlossning så kommer jag skicka ett meddelande till dig så att du kan spinna vidare
  • Äldre 19 Aug 15:25
    #12

    jag har inte själv fött ännu så jag får väl berätta vad som hände när en vän till mig födde

    Min kära vän skulle föda sitt andra barn och var helt säker på att det var en pojke som skulle komma ut även om hon inte gjort något könsUL, så när bebisen kom och hon var som mest väck pga lustgasen började hon gråta och skrika för att personalen stympat hennes son (som ju faktist var en liten flicka)..

    vet inte om jag våger mig på lusgasen själv hehe

  • Äldre 19 Aug 18:09
    #13

    Hoppsan det var visst 2005 jag började med boken! Tiden går fort. Och jag skriver långsamt. Faktum är att jag inte jobbat med den så där jätteeffektivt eftersom det är ju lite fullt upp med tre barn och så.

  • Äldre 27 Aug 00:06
    #12

    Puffar för fler berättelser!


    v.32
  • ELLEoC­lara
    Äldre 27 Aug 00:41
    #13

    Kolla bbhumor.se

  • vevik
    Äldre 22 Sep 21:58
    #14

    puffar en otroligt bra tråd!

  • Heidi1
    Äldre 23 Sep 09:42
    #15

    nu tycker jag allt d ska komma in lite mer roliga historier


    Mamma till Citrina -06 & Leia -08
  • Soffil­offan
    Äldre 24 Sep 11:07
    #16

    Jag sög i mig massvis med lustgas, Daniel var tvungen att säga till mej flera gånger att ta det lugnt och andas lite vanlig luft oxå.

    Jag kände mig såå full, och samtidigt kändes det som jag pratade i slow-motion så fort jag skulle säga något.
    Och jag trodde att hela mitt ansikte bara hängde, så jag frågade Daniel "hänger mina läppar när jag är full?!"
    Han: "nej varför skulle dom göra det?"
    Jag igen: "Är jag ful när jag är full?"

    Sen försökte jag tvinga Daniel att andas lustgas hela tiden. Han tyckte nog att jag var rätt dryg

  • Äldre 24 Sep 11:27
    #17

    Vi har tre barn och förlossningarna har varit väldigt olika, men den 1:a och sista har slutat med liknande kommentarer från mig.

    Båda de två första barnen har jag genom att titta på min man set vad barnet haft för kön.
    1:a efter att fått sett henne "ÅHHHH hon har ju inget hår" Jag var (säkert pga lustgasen) jättebesviken, men samtidigt så glad över vår dotter.

    Med mellanpojken var det sammasak och inget hår!!

    Nu med minstingen han jag aldrig se maken innan de lyfte upp barnet mot mig. Jag kastar lustgasen och skriker "DEN HAR HÅR, DEN HAR HÅR OCH DET ÄR EN POJK!!!!"
    En liten kille med MASSOR hår lades på min mage Jag var överlycklig.
    Nu har mina två äldsta barn MYCKET hår nästan för mycket och minstingen 4½ månad har fortfarande en härlig kalufs om än lite bortskavd på sina ställen .

    Jag hotade också vid den senaste förlossningen mannen (på skämt med ett skratt) mellan värkarna att efteranmäla honom till Göteborgsvarvet en vecka senare och att han skulle få springa de 21 km med en vattenmelon mellan benen. Han kontrade med att "det är försent att anmälla" mitt snabba svar "nej då, kan jag göra det här kan jag nog efteranmäla dig också!!"

Svar på tråden Roliga händelser under förlossning. Del 9