• Äldre 16 Jul 07:45
    49577 visningar
    8 svar
    8
    49577

    Bruten tå??

    Hur vet man om man brutit en tå???
    Jag sprang in i ett bord igår, det small till ordentligt, ni vet det gjorde så ont att man inte ens kund grina, mest svära o gny.
    Slängde mig på köksbänken beredd att stoppa in huvudet i micron för att slippa genomlida smärtan. Ylade ett bra tag, till sambon mest flinade åt mig, självklart blev jag skitsur o helt övertygad om att jag skulle tappa tån.

    Idag är tåeländet blått, en liten knöl mitt på som är lite extra blå *fint* Ont som fean att gå o vicka på den är inte att tänka på.
    vad tror ni om lilla tån?

  • Svar på tråden Bruten tå??
  • J W
    Äldre 16 Jul 07:50
    #1

    tejpa den tillsammans med intilliggande tå... Stabiliserar och gör mindre ont
    Annars är det inte så mycket att göra.

  • MalinI
    Äldre 16 Jul 08:04
    #2

    Det gör ONT!!!!

    De gipsar inte vad jag vet. Jag bröt stortån. De tejpade ihop på akuten och gav mig kryckor. För jag skulle inte stödja de första dagarna.


    Missbrukar smileys
  • Äldre 16 Jul 08:07
    #3

    ja den kan mycket väl vara bruten.Men man gipsar inte det.Brutna tår får läka av sig själv.

    Mamma bröt en tå för ett tag sen och det läkte så fint.Som J W säger så kan du tejpa den med nästliggande tå för att ge den lite stöd.

  • Snooze
    Äldre 16 Jul 08:13
    #4

    Säger som föregående, brutna tår gör de inget åt.
    När jag skulle operera knät härom åren så frågade läkaren om jag hade haft problem med mina tår. Jämt, svarade jag. Förstår det, på röntgenbilden ser jag att minst tre tår är brutna med två frakturer var vid minst tre tillfällen.
    Ylade till mamma: VA FAAAAN! Jag har brutit tårna 6 gånger och du har ALDRIG tyckt synd om mej och tagit mej till doktorn. Mamma suckade bara och sa att jag kom och hävdade att jag brutit tån minst två gånger i veckan.....

    Men jag har full sympati med dej DET GÖR SKITONT. Och tyvärr brukar det hålla i sej rätt många veckor....

  • Äldre 16 Jul 21:06
    #5

    Den är jättefin nu! Lilablå
    Tejpade den på jobbet o det kändes genast bättre, men ont gör det ändå!
    Jag som hade tänk kolla skor idag, men det lär ju få vänta!!

  • Elvira­Sofia
    Äldre 22 Jul 00:30
    #6

    Jag sprang in i dörren idag, och bröt lilltåhelvetet, jág vill helst dö hela tiden men när jag ringde sjukhuset sa dom att det är inget att göra åt än att jag kan tejpa den.
    Som jag misstänkte mao, men endå, jag döööör.
    Inte blir det bättre av att jag gör illa den hela tiden igen ;( Tex så körde min bebis över foten med sin gåstol tidigare ikväll, lyckat :)

  • Äldre 3 Aug 00:07
    #7

    hände mig idag

  • Äldre 9 Feb 22:57
    #8

    Min tå är lilla blå och svullen den ser ut som en stor potatis JAG har en knöl på tån och kan inte gå på den vad har jag gjort med den ???

Svar på tråden Bruten tå??