• Måndag
    Äldre 20 Jun 22:10
    5224 visningar
    9 svar
    9
    5224

    Babysitter - hur gamla måste barnen vara?

    Hej tvillingföräldrar! Vi ska få våra små inom tre veckor och vi håller nu på att göra klart alla förberedelser. Från flera tvillingföräldrar har vi hört att det är oumbärligt med babysitters när man har tvillingar. Vad säger ni?

    1. Hur gamla måste barnen vara för att inte ta skada av att använda dem?
    2. Går det bra med ärvda modeller från tidigt åttiotal? (hela, naturligtvis)

    Hoppas att ni kan hjälpa mig!

  • Svar på tråden Babysitter - hur gamla måste barnen vara?
  • April Mamma
    Äldre 20 Jun 22:12
    #0

    Från två veckor rekomenderar dom...i alla fall den nya modellen.Den är ju "stabilare".
    Vet ej hur det är med den från 80-talet,men jag tror att barnet bör vara lite stadigt för att ligga i den.

  • AnnaKo­tte
    Äldre 20 Jun 22:17
    #0

    Jag är ingen tvillingföälder men jag hoppas att jag kan hjälpa dig ändå!

    Det finns modeller som har ordentliga stöd för nacken och de kan man använda redan från början. Vi använde babyskyddet de första två månaderna för där satt Kevin ordentligt. På många modeller går det att ställa in vinkeln på ryggstödet och bebisarna sitter stadigare i mer halvliggande ställning i början.

    Lycka till!

  • Andy Pandy
    Äldre 21 Jun 18:37
    #0

    Vet ej ålder...men från 3,5 kg har jag hört...så det beror ju på.

  • Jonna H
    Äldre 22 Jun 12:27
    #0
  • Jonna H
    Äldre 22 Jun 12:31
    #0

    Råkade trycka iväg det innan jag hann skriva något.

    Vi hade våra tjejer i babysitter från den dagen vi kom hem från BB och då vägde tjejerna 2,5 och 2,7 när de föddes. Men då använde vi också det läge som gör att de ligger ner helt, bottenläget. Och de var GULD VÄRDA. Vad skulle man gjort utan dem!!? Två bärselar hade vi också och det var också guld värt.

  • Havann­a
    Äldre 23 Jun 10:25
    #0

    Jag har hört att de ny modellerna som är stadiga kan användas från början medan de äldre ska man vänta minst 1 månad tror jag det var...

  • Måndag
    Äldre 23 Jun 14:22
    #0

    Tack för era tips!

  • grekla­nd
    Äldre 20 Jul 20:31
    #0

    Hej....vi köpte babyproffsens..babyseat som man kan ha i fullt liggläge och gjorde det när de va typ två veckor eller något sådant......de är kanon ..mina gillar att sitta i dem men man varierar...mellan dem och filtar osv.......prova att köpa en o se om de gillar den...man kan även köpa begagnat men vi köpte nya...de gamla modellerna så bör de nog bli lite äldre o då kan de inte sitta längre stunder....om våra sommnar i dem så kan man lägga dem fullt ner.......o så hade de babygym till oxå......rekommenderas....lycka till.....sissi

  • Äldre 24 Jan 17:41
    #9

    Har hört att bebisar inte ska sitta för länge i babyskydd, att de kan få ont i ryggen då. Såg att någon skrivit att de brukade ha bebben i babyskydd.

Svar på tråden Babysitter - hur gamla måste barnen vara?