• Nane

    Kan man göra laserbehandling eller kemisk peeling då man är gravid?

    Som rubiken lyder... Kan man göra en laserbehandling eller kemisk peeling i ansiktet då man är gravid?

    Jag har en inbokad men jag känner mig osäker...

    Jag är i v.7.

  • Svar på tråden Kan man göra laserbehandling eller kemisk peeling då man är gravid?
  • Cactuz

    Detta undrar jag också, då jag håller på med IPL-behandlingar

  • Nane

    Nu får jag lite panik... Jag var där igår och gjorde behandlingen för att enligt hudterapeuten så gick det bra.

    Empo: Av vilken anledning ska man inte göra det? Kan det påverka bebisen?

    Om det kan skada barnet så kommer jag bli galen på hudterapeuten.

  • Cactuz
    Nane skrev 2008-08-16 18:56:18 följande:
    Nu får jag lite panik... Jag var där igår och gjorde behandlingen för att enligt hudterapeuten så gick det bra.Empo: Av vilken anledning ska man inte göra det? Kan det påverka bebisen?Om det kan skada barnet så kommer jag bli galen på hudterapeuten.
    Jag har googlat lite också och´på nästan alla salongers hemsidor står det att man inte skall göra det gravid lr ammande.! vet ej varför
  • Sofie25

    Hej=)!! Jag har gått hos laserkliniken i Uppsala i 8 år ungefär, och är just nu i vecka 14. Ringde dom nyligen för att få information om hur det var angående laserbehandling då man var gravid. Det var inte alls någon fara sa dom. Det enda var att de undvek att köra laser över magområdet, annars gick det hur bra som helst. Jag gör laserbehandling i ansiktet och ska dit om ett par veckor. Litar på dom =). Kram/Sofie

  • Cactuz
    Sofie25 skrev 2008-08-17 08:27:09 följande:
    Hej=)!! Jag har gått hos laserkliniken i Uppsala i 8 år ungefär, och är just nu i vecka 14. Ringde dom nyligen för att få information om hur det var angående laserbehandling då man var gravid. Det var inte alls någon fara sa dom. Det enda var att de undvek att köra laser över magområdet, annars gick det hur bra som helst. Jag gör laserbehandling i ansiktet och ska dit om ett par veckor. Litar på dom =). Kram/Sofie
    Okej, men om man googlar på det så verkar det som om de flesta inte gör det eller typ >AHA-behandlingar om man är gravid.. Hmm.. Vill ju.. Får kolla upp detta mer noga.
  • Empo

    Hon som skulle göra laserbehandling på mig sa att dom inte gör det på gravida då resultatet helt enkelt kan bli "felaktigt".
    Tror inte att det gör bebisen något dock

  • Cactuz
    Empo skrev 2008-08-17 11:29:43 följande:
    Hon som skulle göra laserbehandling på mig sa att dom inte gör det på gravida då resultatet helt enkelt kan bli "felaktigt".Tror inte att det gör bebisen något dock
    Jaha, okej. Ska kolla upp det noga nu iaf. Men hoppas att det är så. Vill gärna bli klar med de sista gånerna
  • Nane

    Tack för alla svar!

    Huvudsaken är att det inte skadar bebisen men givetvis är det inte så roligt om det visar sig att behandlingen tar lite fel istället

Svar på tråden Kan man göra laserbehandling eller kemisk peeling då man är gravid?