• Mola
    Äldre 21 Aug 07:41
    15881 visningar
    10 svar
    10
    15881

    Hjälp, har råkat spilla rödbetssaft på min vita tygklädsel i soffan!

    Hur tar jag bort det? Snälla hjälp!

  • Svar på tråden Hjälp, har råkat spilla rödbetssaft på min vita tygklädsel i soffan!
  • Snorki­s
    Äldre 21 Aug 08:01
    #1

    Oj, hur lyckades du med det? Äter du rödbetor i en VIT soffa...??

    Hur du ska få bort det? Ja, jag vet inte... prova ring en tygaffär om de har några tips...!

  • Mola
    Äldre 21 Aug 08:05
    #2

    Nja, inte precis, det är en lång historia, men icke desto mindre en stor fläck....
    Tack för tipset.

  • Äldre 21 Aug 08:06
    #3

    Hoppsan, det kan nog bli svårt. Har du någon drulle på din hemförsäkring, det borde kunna täcka en sådan skada på soffan.

  • trebar­nsmamm­is
    Äldre 21 Aug 08:08
    #4

    prova våtservetterne du torkar rumpan på din baby!!!
    Vet inte hur era e.. men mina tvättade rödvin ur mattan!!! skrämmande!!! prova och berätta hur det gick!!!!

  • mammat­alman
    Äldre 21 Aug 08:08
    #5

    förga soffan rosa
    fungerar det inte med tabortspray för möbler. potatismjöl på en våtfläck brukar oxå funka men jag vet inte hur det är på färgadefläckar

  • Äldre 21 Aug 08:14
    #6

    Diskmedel..
    jag använder det på min beiga soffa mot nästan allt
    kallt vatten och en stor klick diskmedel och sen gnugga tyget mot varandra .fungerar utmärkt på blåbär i allafall.

  • Mola
    Äldre 21 Aug 10:11
    #7

    Jag provade diskmedel. Det blev ganska bra faktiskt. Kvar finns bara en svagt, svagt rosa skiftning...

  • BaraVi
    Äldre 21 Aug 10:55
    #8

    testa med galltvål.
    det funkar bra att få bort det mesta med.
    lycka till..

  • NoXige­n
    Äldre 21 Aug 10:57
    #9

    Barnängens fasta handtvål och voila fläcken e borta efter lite gnugg o vatten
    Billit o bra

  • Äldre 16 Nov 09:55
    #10

    Hej, jag fick rödbetssaft i min ljusa soffa och på wiltonmattan. gnuggade med citrondiskmedel och sedan pressad citron i varmt vatten och av det försvann färgen nästan totalt. efter det gnuggade jag med lite tandkräm som ju har slipmedel och sedan varmt vatten och vips så var färgen borta !!! Mvh gun.

Svar på tråden Hjälp, har råkat spilla rödbetssaft på min vita tygklädsel i soffan!