• Kimsan82

    Nefrotiskt syndrom??

    Min son har fått nefrotiskt syndrom,vi har precis avslutat en vecka på barnsjukhuset med albumindropp, vätskedrivande och starka doser kortison!!
    Nu är vi hemma och sjukskrivna tom november..

    Jag hade aldrig hört talas om denna sjukdom innan och undrar nu om det finns någon här på familjeliv med erfarenhet? Som man kan jämnföra erfarenhet och kanske tankar om tillfriskningen..

  • Svar på tråden Nefrotiskt syndrom??
  • Kimsan82

    Provar att puffa min tråd lite till..hade känts skönt att diskuter med någon som gått genom samma!!
    Just nu svarar inte min grabb riktigt på medicinen och ev väntar en njurbiopsi

  • Kimsan82

    Tack så mycket..
    Ska till sjukhuset på kontroll imorgon så då kommer väl dommen!!
    Är dock ganska hoppfull då urinstickorna vi tar hemma visar att mängden äggvita har gått ner regält Börjar bli segt att gå hemma..först hela sommaren för jag pluggar oc så till november.....lååååång tid!!


    Helly78 skrev 2008-09-14 21:32:42 följande:
    va jobbigt.. många styrke kramar..
  • Anna Panna

    Hej Kimsan! Jag har ingen erfarenhet av nefrotiskt syndrom men min son har njurskador och vi är ett gäng mammor som håller till i denna tråden och du är självklart välkommen dit:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35148815.html
    Berätta gärna vad nefrotisk syndrom är, förstår att det är något med njurarna.......
    Hur gick det i måndags på sjukhuset?

  • Johannapl

    Hej!

    Jag vet att det var längesedan du skrev detta, men jag undrar hur det har gått?

    Vår son diagnostiserades med Nefrotiskt syndrom i januari i år och var gått på Kortison sedan dess (förutom 7 dagar, då vi trodde han var bättre).

    Det är fruktansvärt jobbigt att inte veta hur länge det kommer vara och att inte ha en exakt behandlingsplan.

    Jag vore tacksam för alla råd/tankar/idéer.

    Mvh Johanna i England

Svar på tråden Nefrotiskt syndrom??