• Äldre 22 Aug 12:02
    19407 visningar
    36 svar
    36
    19407

    du som har hund. vad har du för matta i vardagsrummet?

    jag hade tidigare en såndär mjuk matta. (sån som typ alla har / hade i vardagsrummet) tröttnade enormt på alla hår som fastnade och inte gick bort med dammsugaren, så den åkte ut och byttes mot en trasmatta som håren inte syns på och som gick att tvätta i själv i tvättstugan.
    det har varit sååå smidigt!

    men nu är jag sjukt trött på att ha en ful trasmatta i vardagsrummet. men frågan är vad jag ska välja för matta som man inte behöver slita ihjäl sig med.


    ~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Svar på tråden du som har hund. vad har du för matta i vardagsrummet?
  • skåne tjej
    Äldre 22 Aug 14:38
    #11

    Vi har ingen matta för tillfället men letar efter en passande.
    Jag provade med en billig på Rusta, men den var totalt värdelös. den verkligen sög åt sig hundhåren så den åkte ut.

    Vad tror ni om koskinn? jag tror det är tåligt.


    De flesta kvinnor väljer nattlinne med större förstånd än de väljer män.
  • Anemia
    Äldre 22 Aug 14:40
    #12

    Vi städar normalt hemma, dammsuger 2 ggr/vecka.. men sen beror det ju på vilken hund man har, hårtyp och så. Pinchern har små korta hår som sätter sig överallt.. lägg till två katter på det.. nope. Ingen matta.

  • dellel­garin
    Äldre 22 Aug 14:41
    #13

    haha vi har inte heller mattor....


    Jag har det bra här på åkern
  • Äldre 22 Aug 14:45
    #14

    Jag har en vit ryamatta.
    Har en dvärgpudel.Hårar inte.

    Funkar utmärkt

  • Birgit­ta2
    Äldre 22 Aug 14:49
    #15
    Nifelheim skrev 2008-08-22 14:32:16 följande:
    Hupp.. jag tycker då det märks defenitivt. Usch och fy vad det märks och jag dammsuger nästan varje dag. Måste ha en riktigt kass dammsugare jag.
    Eller också är det jag som har riktigt taskiga kontaktlinser på mig och inte ser skiten
  • Garder­obshyl­la
    Äldre 22 Aug 16:50
    #16

    Jag har en ullmatta som är rätt slät och pojkvännen har en riktig jävla svindyr ryamatta, men det märks inte av så mycket hundhår faktiskt, såklart beror det ju på vad du har för hund. Jag har en Foxterrier som kan släppa ganska så rejält, men det där mattproblemet har då inte vi haft iaf...

  • Äldre 22 Aug 18:27
    #17

    Jag har en Afghanmatta som ligger under soffbordet o det är den enda mattan i lägenheten.

  • Äldre 22 Aug 22:16
    #18

    hmmm... så det är så många löser det. ingen matta alls

    jag har en blandning mellan golden och tollare, så det är ju ljusa hår. mattan nu är vit (bara för att den är så enkel att tvätta - den blir ju sååå skitig!)
    egentligen så fäller hon inte så mycket, men när hon väl fäller (1-2 gånger / år) så tappar hon ju typ all päls hon har.

    jag funderar faktiskt på att köpa denna: http://www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=22860&productId=200176&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
    inbillar mig att håren inte suger sig fast i den mattan (kanske är heeelt ute och cyklar nu...) utan att dom faktiskt följer med in i dammsugaren.
    sen kan jag ju ta bort mattan dom perioderna hon fäller.


    ~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Äldre 22 Aug 22:19
    #19

    förövrigt så är jag inte mycket för mattor. men under vardagsrumsbordet och under köksbordet vill jag dock gärna ha en. + en stor matta innanför dörren så allt grus stannar där.


    ~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Äldre 22 Aug 22:21
    #20

    Man får helt enkelt lösa problem på ett smidigt sätt!

    Fina mattor här och var i lägenheten och en westie som inte hårar

Svar på tråden du som har hund. vad har du för matta i vardagsrummet?