• alvaer­eva
    Äldre 25 Aug 11:30
    2805 visningar
    11 svar
    11
    2805

    Äntligen vill dottern samsova!! :-)

    Hihih, jag vet inte vart jag vill komma med denna tråd. Antagligen bara skrika ut det eftersom jag är så glad!
    Jag har velat samsova med min dotter från början, men hon har vägrat genom att skrika som en galning.
    NU efter nio månader VILL hon självmant sova jämte mej.

    Jippie, jag är så glad! Det är ju så mysigt!

  • Svar på tråden Äntligen vill dottern samsova!! :-)
  • en 77a
    Äldre 25 Aug 11:32
    #1

    härligt. det är ju så mysigt att snusa bebis..
    grattis

  • alvaer­eva
    Äldre 25 Aug 11:35
    #2

    ellerhur!

  • MalinE­ddie
    Äldre 25 Aug 11:35
    #3

    Visst är det härligt. Min dotter är 13 månader och sover ibland själv och ibland hos oss(hon är alltid välkommen). Jag älskar att ligga och hålla om henne, sover så gott då.
    Grattis!

  • MonaLi­sasLee­nde
    Äldre 29 Aug 15:05
    #4

    Åh, fusk!! jag vill också att våran dotter ska sova hos oss, det är ju som sagt så mysigt. Men hon kan verkligen inte koppla av när hon ligger hos oss. Hon sätter sig, vänder och vrider sig. Pillar och plockar och petar på oss heeeeela tiden Hon är 1år om 5dagar, sover bäst själv. Tänk om hon aldrig vill sova med mamma och pappa :-O eller iaf inte kan koppla av på samma sätt med oss som när hon ligger själv...Tur att vi får en till i Janurai-09. Får väl se till att den vill sova hos oss ;-P

  • Maria2­8
    Äldre 17 Sep 21:38
    #5

    Måste bara le....
    Vår dotter som är 4-år älskar att ligga hos mamma och pappa (till pappas stora förtret ). Jag resonerar som så att hon får själv välja när hon vill sova i eget rum/ säng, det är så kort tide det handlar om ändå.

  • Voffli­s
    Äldre 18 Sep 20:19
    #6

    Jag har en tvåårig dotter som sover mellan mig och min man varje natt, vi tycker väl inte alltid att det är jättekul men hon sover så bra och är så trygg när hon får sova hos oss. Hon har själv valt att hon vill sova med oss och vi har försökt att få henne att sova i sin egna mysiga säng men det gick inte hem.

  • Äldre 25 Sep 16:23
    #7

    Vi samsover till och från med vår fem m¨ånaders dotter! Jag älskar det!

    Dock är hon ibland av annan åsikt, vaknar om jag hostar till eller hennes pappa går upp på toaletten under natten, lite lättstörd helt enkelt. Men efter jag varit inlagd på sjukhus en vecka, då ville hon mer än gärna samsova, det höll en vecka!

    Nu har hon feber och är förkyld, då är det mysigt att sova hos oss och få bli tröstad och gosad med när febern stiger.

    Så vi låter henne välja själv, till mångas förtret.. "hon kan ju bli bortskämd" Då skämmer jag mer än gärna bort henne!!!

  • kavvan
    Äldre 4 Oct 16:15
    #8
    Maria28 skrev 2008-09-17 21:38:45 följande:
    Måste bara le....Vår dotter som är 4-år älskar att ligga hos mamma och pappa (till pappas stora förtret ). Jag resonerar som så att hon får själv välja när hon vill sova i eget rum/ säng, det är så kort tide det handlar om ändå.
    Härlig inställning! Så tänker jag också och blir glad när min lilla treåriga docka säger till mig att "ikväll ska vi somna mig i er säng (min och bonuspappans) och sen när jag sover ska jag sova hos er". Ibland kommer också åttaåriga bonusdottern också (varpå sambon flyr till en ledig säng) och jag får njuta av dem båda i sömnen!

    5bland får vi vara själva dock...vilket nog är tur för relationen:)
  • Miiiaa­a
    Äldre 4 Oct 16:17
    #9

    Jag vill oxå samsova, jag blir avundsjuk. Men det går inte.... Hon kommer inte till ro mellan oss. Utan det går bäst i hennes säng, i hennes rum med musiksaga. Hon är snart 11 mån.

  • Rhonda Breeze
    Äldre 7 Oct 21:05
    #10

    molly 81 skrev 2008-09-25 16:23:06 följande:


    Vi samsover till och från med vår fem m¨ånaders dotter! Jag älskar det! Dock är hon ibland av annan åsikt, vaknar om jag hostar till eller hennes pappa går upp på toaletten under natten, lite lättstörd helt enkelt. Men efter jag varit inlagd på sjukhus en vecka, då ville hon mer än gärna samsova, det höll en vecka! Nu har hon feber och är förkyld, då är det mysigt att sova hos oss och få bli tröstad och gosad med när febern stiger. Så vi låter henne välja själv, till mångas förtret.. "hon kan ju bli bortskämd" Då skämmer jag mer än gärna bort henne!!!
    Det går ju inte att skämma bort ett barn med för mycket närhet!
  • nurken
    Äldre 14 Nov 17:20
    #11

    Hmm jag vet inte helt vad jag tycker om att samsova. Vi kämpar för att få vår lille kille 5 veckor att sova i egen säng. Har blivit avskräckt då min liiebror fortfarande sover med sin mamma, han är 13år! Jag förstår inte helt varför inte vill sova ifred. kan ni förklara det?

Svar på tråden Äntligen vill dottern samsova!! :-)