• Ethi

    Hudkräm för mörk hy?

    VÄLKOMNA HEM! Jag tänkte just på er häromdagen och undrade om ni kommit hem nu

    Vi använder också Weledas hudvårdsgrejer, ur Calendulaserien för baby och barn: shop.weleda.se/templates/group.asp

    Jag tycker att body lotionen fungerar allra bäst för daglig insmörjning för våra söner, och den fetare krämen är bra för torrare partier som t ex kinderna på vintern.

    En annan kanonsak för torr hud (och hår) är att ha i olivolja i badvattnet. Jag brukar också skaka olivolja och vatten i en duschflaska och spraya på håret när det behöver snyggas till eller när jag måste kamma det.

    mumlin, mörk hud är naturligt torrare än ljus hud. Det är bara det, inget annat

  • Ethi

    Nä, alltså, frågan hade ju lika gärna kunnat vara ställd som tips på hudkräm för _torr_ hy, eftersom mörk hud oftast är torr. Det är det som är skillnaden generellt sett, helt enkelt. Men då hade väl en ganska given följdfråga varit _varför_ huden är torr, om det är eksem, för mycket tvål och/eller vatten etc?

  • Ethi

    Thalis, beror det inte på _vad_ det är för fet kräm? Det finns ju mycket elände de stoppar i feta krämer som ger finnar på känslig hud, t ex i ansiktet, på halsen och bröstet... Medan samma hud kan fixa ren olja (fetare än så är ju svårt att hitta ), så länge det är "rätt" olja för just den huden.

Svar på tråden Hudkräm för mörk hy?