• mami2b

    mens efter hormonspiral?

    hur lång tid tar det innan man får mens efter att ha tagit ut en hormonspiral? tog ut min i förra veckan och hitills inget! förra gången började jag blöda efter en kvart o hade riklig mens i tre veckor och sen var allt som vanligt med regelbunden mens... någon som har erfarenheter?

  • Svar på tråden mens efter hormonspiral?
  • amonii

    Jag blödde i några dagar direkt efter att jag tagit ut den, sedan efter 2 veckor igen.
    Syrran fick vänta 6 (tror jag det var) veckor på sin första mens, tog någon månad innan hon fått "normala" cykler igen.

  • sunsess4

    Jag tog ut min den 7aug men ingen mens än!???
    Blödde mkt lite dag 4 efter uttagandet.
    Igår så hade jag jätte ont i ljumskarna och neråt ryggslutet,
    trodde jag skulle vakna med mens idag men idag känner jag
    ingenting!?....

    Barnmorskan sa att hormonerna sitter i ca 1-2v i livmodern sen är d bara att köra på sa hon.

    Fick du någon annan rolig info???

    Lycka till!!!

  • Dreamer 3

    Förra gången jag tog ut min hormonspiral blödde jag inget förens jag fick min mens någon vecka senare. Denna gång tog jag ut spiralen 18 aug & har fortfarande inte blött något, men jag har kollat med ÄL-test & de visade att jag hade ägglossning i måndags (25/8) Min BM säger att kroppen fungerar som vanligt 24-48 timmar efter att man tagit ut spiralen eftersom den bara verkar lokalt & min kropp verkar göra det i alla fall. Förra gången vart jag gravid på en gång efter att den 1.a mensen hade kommit & jag hoppas att det funkar lika bra den här gången oxå

  • Fru S B

    Jag tog ut min hormonspiral den 20/8 (1 v sen), blödde lite de tre första dagarna, väntar och längtar (för första gången i livet) på en riktig mens...

  • miss princess

    jag tog ut min spiral i måndags och fick mensen i tisdags. funderar på att köpa äl tester för att ha lite koll på min cykel. har ju inte haft nån mens på 2 år så jag vet ju inte hur den funkar än....


    * Alexander 070605 *
  • Ulrika 76

    Jag tog ut min hormonspiral samma dag som jag hade fått en liten blödning och mensen kom igång direkt. Det var i maj men jag är fortfarande inte gravid.

  • mami2b

    jag har också beställt ägglossningsstickor för att få lite koll på hur jag funkar nu... men dom har inte kommit än. beställde på testlagret... nån som vet om dom brukar ta tid?

  • solsken

    Jag började blöda dagen innan jag skulle plocka ut den, vilket kanske berott på att jag varit inne och pillat på den och kanske rubbat på den??
    Tog ut den den 5:e aug, och blödde som sagt då och några dagar till. Vet inte om det var mens eller pga att jag tog ur spiralen.

    Nu väntar jag på min mens som jag tycker borde komma, brukar i och för sig inte vara så regelbunden men 30-36 dagar hade jag innan jag satte in den.

    Min barnmorska sa att det kunde ta några månader innan man behövde börja fundera om något var knepigt för att man inte blev med barn. Det var ju ändå ganska många hormoner som var inne i livmodern som måste försvinna.
    Undrans varför de får så många olika uppgifter. I och för sig så ändras ju allt hela tiden så det beror kanske på när de gick i skolan.

  • mami2b

    ja precis. jag tror jag har hört tusen olika varianter om hur det blir efter att man tagit ut den!!! :)

  • Snart knodd

    Jag tog ut min spiral i Onsdags. Jag blödde ingenting efter det. Men idag, två dagar senare började jag blöda. Jag tror att det är min mens, det stämmer bra överens med när jag tror att jag hade ägglossning senast. Men när mensen kommer efter att spiralen är ute måste ju bero på vart du befinner dig i cykeln när du tar ut spiralen......men jag har också hört tusen olika varianter!!

  • amonii

    Jag har praktiskt tagit varit "gravid" sedan jag tog ut spiralen. Haft alla symptom som finns! SÅ kan det tydligen Bli av att haft spiral. & inget plus än. Har bränt iväg säkert 5 gravtest eftersom jag känt mig så Otroligt Gravid. NU, 2 dagar innan jag fick min mens var allt som borta. Så nu hoppas jag att min kropp återställt sig till det normala igen.... hoppas kan man!

  • mami2b

    fick men i lördags. ÄNTLIGEN!! vill ju så klart bli gravid, men efter all min oro så kändes det som ett kvitto på att allt var som det skulle!! så nu kan vi öppna verkstaden "på riktigt" :)

  • miss princess
    mami2b skrev 2008-09-16 19:39:41 följande:
    fick men i lördags. ÄNTLIGEN!! vill ju så klart bli gravid, men efter all min oro så kändes det som ett kvitto på att allt var som det skulle!! så nu kan vi öppna verkstaden "på riktigt" :)
    vad bra för dig!!!
    hoppas min också kommer snart. vill också sätta igång på riktigt
    * Alexander 070605 *
  • Fru S B

    Tror vid närmare eftertanke att min tre dagars blödning i samband med uttaget av spiralen var mens. Fick min "riktiga" mens nästan på dagen fyra veckor efter att jag tog ut spiralen, tror mig haft äl två veckor innan dess - men är lite ovan att fundera på sådant. Bör ha min nästa ÄL inom en vecka - teststickor beställda och lusten är hög... ;)

  • mami2b

    åh lycka till då. samma här. Lusten är HÖG hihi har ägglossning nu tror jag, men vi skulle inte försöka aktivt. men jag tror aldrig vi haft sex så ofta hahaha

    håller en tumme för alla här!

  • Aylae

    Tog ut min spiral igår, blöder nu typ som mens känns det. Har lite känningar som mensvärk. Undrar om det är den riktiga mensen nu? Vill bli med barn fort ;) Håller tummarna för mig själv! Sambon tycker jag utnyttjar hans penis för att få spermier nu..hahaha. Så kan det gå ????

  • eveliiine

    Hej, hoppas någon kan ge mig något slags svar på det jag skriver nu. Jag tog ut min hormonspiral den 15e januari. Jag har inte fått någon mens än & inte haft något preventilmedel sen dess. Har haft oskyddat sex sen samma dag (nästan varje dag sen uttag av spiral)

    Hade spiralen i ca 1 år.

    Finns det chans att jag kan vara gravid? När ska jag ta test isåfall?

    Dom senaste dagarna har jag varit onormalt trött, lite illamående & svag värk i magen.

    Min mage är också stenhård och jag känner mig allmän svullen??

    Känner mig bara väldigt olik mig själv! Hoppas någon svarar mig:)

  • Tiitu

    Jag tog ut mirena hormonspiral den 28 juli. Jag har haft en ägglossning (kollade med stickor), som jag vet om. Jag blödde lite dagarna efter, sedan fick jag "mens" 15 dagar efter uttaget, mensen varade i 2-3 dagar. Nu hade jag mens igen 27 dagar efter förra mensen. Denna gång varade den i typ 2 dagar. Vi har haft oskyddat sex varannan dag runt ägglossning, använder en app. Appen prickade in ägglossningen med en diff på 1-2 dagar efter ägglossningstestet. Jag tycker jag har läst att mensen blir mindre efter spiral. Men jag har väl inte kommit igång eftersom jag inte blev gravid.

    Med förra barnet (på 2år) tog det en mens, efter att ha slutat med cerazette, sedan blev jag gravid.

    För övrigt så tog det 10 månader för min kropp att vänja sig med spiralen (enl. Bm skulle det ta 3 månader max).

    Jag vill verkligen bli gravid nu :(

Svar på tråden mens efter hormonspiral?