• TiraMaria Lucinda

Ni som har gjort medicinsk abort

Vissa säger att det göt så ont att dom bara vill dö, medan vissa säger att de inte känner av det alls i princip.. då till mina frågor..

Ni som hade jätte ont:
    hade ni fött barn innan och kan ni jämföra dessa smärtor med varann?

Ni som ej hade speciellt ont:
    Tog ni smärt lindrande och gjorde ni det hemma eller på sjkh?

• Svar på tråden Ni som har gjort medicinsk abort
  • gormisen

jag gjorde min hemma förra helgen. Jag tog tabletten på sjukhuset på fredag och de andra 4 hemma på söndag. Jag blödde ganska mycket redan på lördag men hade inte ont. Fick mensvärk på söndagen och sen "ganska" ont, men inte så att jag ville dö Tog 2 tradolan och sov en stund. Mådde sen prima resten av dagen! Jag födde barn för 1,5 år sen och det går verkligen inte att jämföra tycker jag. Hoppas det går bra för dig!

P.s. Jag var i v. 5 +6

• TiraMaria Lucinda

okej.. jag är ungf lika långt gången som du var. jag funderar på att göra det hemma. men jag har två barn och jag vill ju inte skrika som en stucken gris och skrämma dom små stackarna, men att ligga på sjkh är inte riktigt min grej :S =( tack för ditt svar

gormisen skrev 2008-09-05 18:40:03 följande:
    jag gjorde min hemma förra helgen. Jag tog tabletten på sjukhuset på fredag och de andra 4 hemma på söndag. Jag blödde ganska mycket redan på lördag men hade inte ont. Fick mensvärk på söndagen och sen "ganska" ont, men inte så att jag ville dö Tog 2 tradolan och sov en stund. Mådde sen prima resten av dagen! Jag födde barn för 1,5 år sen och det går verkligen inte att jämföra tycker jag. Hoppas det går bra för dig!P.s. Jag var i v. 5 +6
  • Anonym

jag gjorde med.abort för några veckor sen.
    Gjorde den hemma, tog tabletterna o la mig o vila.
    Väntade mig hur mycket smärta som helst, men icke.
    Väldigt lätt mensvärk bara.
    Har gjort abort för sju år sen. Födde barn för fyra år sen.
    Trodde jag skulle dö första gången och fick morfin.
    Därför väntade jag mig smärta denna gången också!

• gormisen
    Jenpan skrev 2008-09-05 18:42:54 följande:
    okej.. jag är ungf lika långt gången som du var. jag funderar på att göra det hemma. men jag har två barn och jag vill ju inte skrika som en stucken gris och skrämma dom små stackarna, men att ligga på sjkh är inte riktigt min grej :S =( tack för ditt svar
    Jag var ensam med min som i nästan två timmar, då hon som skulle passa honom blev sen Men det gick bra. Så skönt att slippa ligga inne om man inte behöver det!
  • gormisen

Min son menade jag, inte min som....

• TiraMaria Lucinda

okej, första gågen skit ont, men andra ej... fasiken vad orolig man är nu då.. :S

Anonym skrev 2008-09-05 18:43:18 följande:
    jag gjorde med.abort för några veckor sen.Gjorde den hemma, tog tabletterna o la mig o vila.Väntade mig hur mycket smärta som helst, men icke.Väldigt lätt mensvärk bara.Har gjort abort för sju år sen. Födde barn för fyra år sen.Trodde jag skulle dö första gången och fick morfin.Därför väntade jag mig smärta denna gången också!
  • TiraMaria Lucinda

okej, va skönt att det gick bra för dig.. var du ensam sen efter barnvakten hämtat sonen? det måste väl varit hemskt att vara ensam? :S

gormisen skrev 2008-09-05 18:45:38 följande:
    Jag var ensam med min som i nästan två timmar, då hon som skulle passa honom blev sen Men det gick bra. Så skönt att slippa ligga inne om man inte behöver det!
Svar på tråden Ni som har gjort medicinsk abort