• Äldre 6 Sep 10:13
    16641 visningar
    28 svar
    28
    16641

    Hur ser man att en väska är en äkta Gucci

    Hej,

    Precis som rubriken säger hur kan man veta att en Gucciväska är äkta? Det måste ju finnas vissa kännetecken man ska titta på.

    Har ni bilder så visa gärna. Vad finns det för Gucciprodukter förutom, väskor, skor, plånböcker..

    Finns det filofax? sminkväska?

  • Svar på tråden Hur ser man att en väska är en äkta Gucci
  • LaLula
    Äldre 6 Sep 10:19
    #1

    Vissa kopior är så otroligt bra gjorda så de är svårt att se skillnad. Men oftast så är det materialet som gör skillnaden på de bra kopiorna, sen finns det ofta lite fel på loggan.Är man osäker kan man alltid gå till Gucci butiken de kan ge äktehetsbevis. Jag kan se skillnad, men svårt att förklara.

    Det finns allt möjligt, kläder, hundkoppel, bärsele, smycken, sminkväska, filofax, mobilsmycke m.m...ja i princip allt!

    Nåt spec du undrar över?

  • Äldre 6 Sep 10:29
    #2

    LaLula,

    Jag köpte Gucci kopior, väska och plånbok på Kreta, och jag tycker själv att det är en mycket bra kopia, skinndetaljerna är i äkta skinn och den är mycket välgjord, detaljrik, jag är så nöjd med väskan för jag tycker att den är ursnygg. Nu har mitt Gucciintresse väckts och jag vill gärna ha äkta produkter, men när man kollar runt på nätet så inser man ju att man kan bli urlurad på Gucci produkter så därför är jag nyfiken på hur man ser det. Jag skulle kunna tänka mig väska, plånbok, filofax, sminkväska. Jag tror att jag får åka till Stockholm till Guccibutiken där. Kan man lita på att de affärer som säljer i Sverige har äkta produkter?

  • LaLula
    Äldre 6 Sep 10:38
    #3

    Jag delar ditt intresse ;)
    De är svårt att handla på nätet men de finns en del sajter som säljer riktigt bra kopior, dock inte svenska, men självklart är det en annan känsla att ha nåt som man vet är äkta!
    Kollar du på blocket mm så ser du oftast på priset, ingen säljer en äkta för 300:- då är den med största sannolikhet oäkta. Alla återförsäljare i sverige är garanterat äkta, de jag vet som säljer gucci är självklart gucci butiken och ABCD som finns i malmö, sthlm, gbg! Annars kan du ringa till Gucci butiken och fråga vilka återförsäljare de har, så blir du garanterat inte lurad!

  • Äldre 6 Sep 10:44
    #4

    LaLula

    Tack för tipset! Bor i Uppsalatrakten så det vore ju kanon om det fanns här så jag slipper åka till Stockholm.

  • Caroli­ne05
    Äldre 6 Sep 12:11
    #5

    En länk som kanske kan vara till nytta! www.kjeck.se

    Om hur man undviker att bli lurad när man handlar märkesvaror på nätet. Jag skulle nog gå direkt til GUccibutiken eller ABCD, för att vara säker... Men om man orkar lägga ner tid på det så är det inte helt omöjligt att hitta ett fynd heller :)

  • Äldre 13 Sep 02:36
    #6

    Kan vara omöjligt att se då de ofta tillverkas i samma fabrik.

    Jag brukar titta på personen som bär väskan. Är det en trashig person så tar jag för givet att det är en kopia, är det en person som ser förmögen ut, så gissar jag att det är en äkta vara.

    Fast man kan ju ha fel.

    Jag vill bara säga att det egentligen är oväsentligt. Nästan ingen kan se om det är äkta eller inte, om det inte är dålig kopia.

  • MissNi­ce
    Äldre 13 Sep 05:02
    #7

    Haha, ja d va ju oxa ett satt


    Bebbe2006 skrev 2008-09-13 02:36:52 följande:
    Kan vara omöjligt att se då de ofta tillverkas i samma fabrik.Jag brukar titta på personen som bär väskan. Är det en trashig person så tar jag för givet att det är en kopia, är det en person som ser förmögen ut, så gissar jag att det är en äkta vara.Fast man kan ju ha fel.Jag vill bara säga att det egentligen är oväsentligt. Nästan ingen kan se om det är äkta eller inte, om det inte är dålig kopia.
  • Caroli­ne05
    Äldre 13 Sep 09:48
    #8

    Bebbe: Kan lika väl vara nån som inte har så mycket pengar men verkligen ville ha väskan. Haha. Tror inte att det funkar för att se skillnad...

    Eller ja, min erfarenhet är att dom som ser trashiga ut brukar ha dåliga kopior ändå :)

  • Äldre 13 Sep 21:42
    #9
    Caroline05 skrev 2008-09-13 09:48:51 följande:
    Bebbe: Kan lika väl vara nån som inte har så mycket pengar men verkligen ville ha väskan. Haha. Tror inte att det funkar för att se skillnad...Eller ja, min erfarenhet är att dom som ser trashiga ut brukar ha dåliga kopior ändå :)
    Ja, så är det ju.

    Vad jag ville säga är ju att det inte spelar någon roll om det är äkta eller inte eftersom de flesta inte ser skillnad. Om det syns att hon inte har så mycket pengar så kommer alla ändå att tro att det är en kopia. Varför ska hon då köpa en äkta?

    Och om man har förmågan att se rik ut, så kan man lika gärna köpa en kopia eftersom alla ändå tror att man har en äkta och inte skulle befatta sig med kopior. :)

    Ja, trashiga brukar ha dåliga kopior. Bara själva grejen att bära omkring på en dålig kopia gör ju att man ser trashig ut.
  • Caroli­ne05
    Äldre 14 Sep 09:03
    #10

    Ja, ska man syssla med kopior får det vara bra kopior! .)

Svar på tråden Hur ser man att en väska är en äkta Gucci