• goldfish

    Udda, fina namn

    Sökes!!!!

    Pojknamn och flicknamn som inte är så vanliga.

    Vi har pratat mycket namn men har lite dålig fantasi och vill ju gärna ha ett barn som inte heter samma som alla andra... när det väl blir något.

  • Svar på tråden Udda, fina namn
  • Hedda

    Remsan!

    Mirakel var jättefint! Har funderat på ovanligt killnamn länge (funkar förstås på en tjej också i mina öron) men inte hittat något som känts hundra. Dottern heter Ida Tussilago och det är ju inte mer än rättvist att nästa bäbis får ett vanligt och ett ovanligt namn också. Men pojknamn är SÅ svårt.

    Själv gillar jag Ellika, Natalis, Gustav (släktnamn) och Tiger. MEn bäbisen i magen går just nu under namnen Einar och Ruh, vilka jag också tycker är fina båda två.

    Min syster kom med en bra tanke. Tag det namn du har tänkt döpa det barn till. Föreställ dig sedan barnet vid ett års ålder, vid femton och femtio års ålder. Om det funkar lika bra hela vägen så har du förmodligen hittat rätt. Ruh är ju jättegulligt på en liten ettåring men en morfar som heter Ruh...? :)

  • Atikin65

    Nikita och Belle so tjejnamn, Shawn och Dexter för killar.3 av de finns faktiskt hemma hos oss:)

  • Pollyanna

    OT: Nikita då tänker jag på den gamle sovjetledaren Nikita Crustjov..

  • goldfish

    Tack så jättemycket!

    Jag uppskattar verkligen er hjälp, vi har kollat lite och valt en del namn till "listan".

    Kanske bara är bebisen som saknas snart

  • Lamia

    Min dotter heter Chayah
    Det betyder liv eller återupprättelse på hebreiska.

  • Tjongballong

    Jag "vet" redan att jag får en pojke nästa gång.
    Och han ska heta Lilo eller Mack eller Lobo.

    Mina andra småkillar heter Wiggo och Laban.

    (Jag gillar bäst Lilo)

    kram

  • Atikin65

    Pollyanna :Det kanske beror på att han heter Nikita

Svar på tråden Udda, fina namn