• Pumpalicious

    Hur kan man döpa sitt barn till Fanny? :-(

    Snälla, ta inte illa upp! Jag är bara ALLMÄNT nyfiken på hur föräldrar tänker när de ger sitt barn namnet Fanny?
    Är man inte medveten om vad det betyder på engelska eller struntar man i det?

    Jag förstår om man struntar i vad ett namn betyder på typ grekiska eller japanska - men engelska är ett världsspråk, och hur kul kommer det vara när stackars Fanny åker utomlands och får veta att hennes namn är ett ord för det kvinnliga könet???

    Förövrigt tycker jag att namnet i sig är fint, MEN skulle ALDRIG någonsin ens överväga att ge mitt barn ett namn som betyder något sånt...

  • Svar på tråden Hur kan man döpa sitt barn till Fanny? :-(
  • Bonanza

    De som ger barnet namnet Fanny kanske inte är såna som åker utomlands mycket, och därför inte heller ger sina barn det intresset?

  • Oj hoppsan

    Och i engelskatalande länder döper de sina söner till Dick, trots betydelsen...

  • Oj hoppsan

    Dessutom är Fannie inte ovanligt som namn i samma länder

  • Audrey Will

    Fanny forekommer ju som namn aven i engelsktalande lander! Det dar ar ju ett "slang" som uppstatt pa senare tid..

  • snapdragon

    det kvinnliga könet?
    trodde fanny betydde rumpa.


    Pumpalot skrev 2008-09-09 18:31:08 följande:
    och hur kul kommer det vara när stackars Fanny åker utomlands och får veta att hennes namn är ett ord för det kvinnliga könet???
  • Pumpalicious
    Oj hoppsan skrev 2008-09-09 18:33:04 följande:
    Dessutom är Fannie inte ovanligt som namn i samma länder
    ok, min man som är från england säger att han aldrig hört det där..
    Jag visste faktiskt inte vad det betöd tills för några år sen, och blir bara chockad över att så många väljer det namnet...
    Bonanza skrev 2008-09-09 18:32:00 följande:
    De som ger barnet namnet Fanny kanske inte är såna som åker utomlands mycket, och därför inte heller ger sina barn det intresset?
    fast man kan ju inte vet i förväg vad ens barn väljer att göra i livet
  • ludenben

    jag tycker att det är gulligt skulle nog inte tänka på engelskan....

  • Pumpalicious
    snapdragon skrev 2008-09-09 18:35:29 följande:
    det kvinnliga könet?trodde fanny betydde rumpa.
    då har det olika mening i olika länder eller något. det är ett ord motsvarande "mutta" typ.
  • MetalNea

    Det betyder dessutom inte "det kvinnliga könet" utan stjärt eller rumpa på engelska. Inte för att det är så mycket bättre kanske :)

  • southernbelle

    jag heter Fanny i andra namn och bor i USA. Här skriver man alltid upp sitt middle name och det är aldrig någon som har sagt nåt om Fanny. Min man (som är amerikan) brukar säga att mina föräldrar döpte mig till fanny för att jag är så Funny.
    Däremot Jerker har jag svårt att förstå att man döper sitt barn till.

Svar på tråden Hur kan man döpa sitt barn till Fanny? :-(