• Anonym (?)
    Äldre 10 Sep 16:26
    24252 visningar
    87 svar
    87
    24252

    bh till tioåring??

    Har en bonusdotter på snart 10 år. Hennes mamma köper bh åt henne(.riktig bh.inga toppar) stl 65 aa med stoppning:varför gör man det åt en 10-åring som inte har några bröst?? Det förstår jag inte..har själv en snart 11-årig dotter.

  • Svar på tråden bh till tioåring??
  • Anonym (...)
    Äldre 10 Sep 19:28
    #31

    Jag kan hålla med på ett sätt att 10 år är lite i det tidigaste laget men det beror också lite på vad det är för bh. Jag kom ihåg hur jag längtade efter en riktig bh när jag var runt 10 år. De flesta tjejerna i klassen började då vara väldigt nyfikna på bröst och det var ett hett samtalsämne. Det var runt den åldern som de flesta i min klass började med bh. Väldigt oskyldiga sådan dock. Jag tror det är väldigt väldigt normalt att vilja börja ha bh då och jag tycker inte att det är dumt att få börja använda en bh, i bomull utan spets som riktar sig mer åt de yngre tjejerna. Sen om den är vadderad eller inte skulle jag inte bry mig om huvudsaken är att den inte är i spets eller siden eller annat som är lite för sexigt för tjejer under 15 år.

  • Nidhug­g
    Äldre 10 Sep 20:45
    #32

    Det är fruktansvärt att sexualisera barn genom tex stoppade BH:n och string, korta kjolar, linnen som visar hela magen osv.

    Det är barn vi har, inte små minivuxna!
    Det är vårt ansvar som föräldrar att låta dem vara barn!
    Vuxna hinner de ändå bli!

  • Äldre 10 Sep 21:19
    #33
    Nidhugg skrev 2008-09-10 20:45:23 följande:
    Det är fruktansvärt att sexualisera barn genom tex stoppade BH:n och string, korta kjolar, linnen som visar hela magen osv.Det är barn vi har, inte små minivuxna!Det är vårt ansvar som föräldrar att låta dem vara barn!Vuxna hinner de ändå bli!
    Men det är ju det som är hela grejen! Det är vi vuxna som lägger sexuella värderingar i bh:n. Barnen ser inte bh:n som ett sexuellt attribut.

    Därför tycker jag att vi ska låta barnen fortsätta vara barn och låta bli att lägga våra sex-värderingar på deras klädval!
  • PixieA­pa
    Äldre 10 Sep 21:57
    #34

    Lägg av. Det spelar ingen roll vems sexuella värderingar det är. Saken är att det överhuvudtaget finns sexuella värderingar kring detta och barnen ska hållas utanför sådant!

    (Det finns ingen anledning att ha bh om man inte har bröst. Varför ska man ha en massa jävla onödiga prylar? Bara att lära barnen att det är okej att överkonsumera är väl korkat?)

    FÖRUTOM att det fortfarande är helt idiotiskt att sätta på en tio-åring som inte har bröst en bh som är stoppad så att det ser ut som att hon har bröst. Hallå!

  • Äldre 10 Sep 22:18
    #35

    Här kommer en länk om studien att BH kan ge hängbröst: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1109373.svd

    Det finns forskningar som visar att om man för tidigt börjar använda BH utan att man behöver det kan de skada brösten. Om man som 10-åring måste använda en BH är det en sak, men en 10-åring som knappt har bröst ska inte behöva använda en BH och dessutom med stoppning. Själv fick jag ganska stora bröst tidigt, sportade mycket och var därför tvungen att börja använda BH tidigt.


    Bättre att låta brösten få hänga fritt så länge det bara går Jag skulle vara överlycklig om jag kunde gå utan BH, men tyvärr hänger dom nu typ ner till knäna så det funkar ju inte


    ****Carpe diem quam minimum credula postero**
  • Anonym (hum)
    Äldre 11 Sep 09:03
    #36
    varför måste kläder o sånt hålla ihop med sexuelt????

    ja kan klä mig assa sexigt för att känna mig snyggare m,m lika så barn tar på sig snygga kläder o sånt för o känna sig stora snygga poppis o allt

    har en syster på 8år hon har lika dana kläder som mig om inte snyggare o sexigare.....men ordet sexigare finns ej i deras värd utan sygga vill dom vaa.....

    om det är pedofiler ni är rädda för o sånt så ska ni inte lämna era barn ensama för dom tar barnen o inte efter kläderna det blir ju massa
    barn som är klädda  som barn som blir våldtagna ju o utnjutjade så om hon har bh o string spelar det ingen roll för vill han el hon ha ett barn så shiter den i va det är för kläder...........
  • PixieA­pa
    Äldre 11 Sep 13:22
    #37

    Jaha ja, men nu gäller det inte snygga kläder utan bh med inlägg

  • Anonym (hum)
    Äldre 11 Sep 14:21
    #38
    PixieApa skrev 2008-09-11 13:22:15 följande:
    Jaha ja, men nu gäller det inte snygga kläder utan bh med inlägg

    det vet ja


    men det spelar ngen roll va hon har på sig för pedofiler o våldtäksmän vill ju  inte åt kläderna o dom shiter i hur ungarna el peronen ser ut dom vill bara få in den o bli nöjda så varför är det så faligt med en söt bh??????


    ja har vänner som inte har några brust dom har la akupa el så varför ska dom ha bh för???? det är samma sak dom tycker det är snyggt dom vill va som alla andra m,m så är det med barn oxå

  • Cerdri­ca
    Äldre 11 Sep 14:28
    #39

    Jag tycker att barn ska uppmuntras att vara barn så länge som möjligt och en bhs funktion är att hålla brösten på plats. Alltså har man inte bh om man inte har bröst.

  • Anonym (Onödi­gt)
    Äldre 11 Sep 15:25
    #40

    Kommer fortfarande ihåg att jag i 6:an (då fortfarande platt) hade ett linne under en något glesstickad tröja. Fick då syrlig kommentar från någon annan av tjejerna i klassen -Att inte har väl du börjat med Bh än eller? Och nej det tog jag heller aldrig på mig förän jag behövde B-kupa i gymnasiet.

    Varför kränga på sig mer onödiga kläder som inte ska synas förän man behöver det?

Svar på tråden bh till tioåring??