• Småkot­tarna
    Äldre 17 Sep 00:41
    26488 visningar
    9 svar
    9
    26488

    Blodblandad vätska ur örat? Vad är det?

    Sonen har under eftermiddagen och kvällen klagat periodvis över värk i ena örat. Han har ingen feber. Jag gav honom en alvedon som han somnade gott på. Nu för ett tag sedan började han gråta i sömnen. Jag märkte att han var blöt under örat så jag hämtade en tops och stoppade försiktigt in i örat. Topsen blev ljusrosa så jag antar att det var blod. Har hans trumhinna spruckit eller kan det komma blod vid vanlig öroninflammation?

  • Svar på tråden Blodblandad vätska ur örat? Vad är det?
  • Småkot­tarna
    Äldre 17 Sep 00:44
    #2

    Lika C skrev 2008-09-17 00:43:01 följande:


    den har nog spruckit....inflammation..... lilla vännen....
    Det känns nästan så.. Konstigt nog har han inte klagat SÅ mycket på smärta som iaf jag tycker de borde göra om trumhinnan spruckit. Han grät till en stund och somnade om bara.. Får ringa VC i morgon så de får titta på den.
  • Småkot­tarna
    Äldre 17 Sep 00:50
    #4
    Shadilly skrev 2008-09-17 00:47:12 följande:
    Ibland värker det hål på trumhinnan så det blir sådär, det bra är att dte inte alls gör lika ont utan vätska mot trumhinnan som spänner ut den och ser till att den vibrerar vid ljud. Det dåliga är att han blir lite lomhörd på det örat tills vätskan är tillbakabildad.
    Min mamma hade sonen över helgen och frågade mig sedan om han har en vaxpropp, för han säger "vad sa du" hela tiden. Även jag har märkt av att han hör dåligt efter han kom hem. Kan detta ha haft något med det att göra?
  • Småkot­tarna
    Äldre 17 Sep 00:58
    #6

    Lika C skrev 2008-09-17 00:54:45 följande:


    ja visst...han har hört dåligt...mycket vätska som trycker på hinnan... Det kanske inte har gjort stadigt ont? Jag har tagit hål på trumhinnan några ggr men inte tyckt juset det gjort så ont... Nu hartrycket lättat på din son så han kanske nanar vidare..... Men be VC kolla honom i morgon så han får den hjälp han ev behöver...nattinatt!
    Tack för hjälpen! Svårt att veta när man inte varit med om det förr och man blir ju orolig om det kommer blod ur ens barns öra. Ska absolut ringa VC. God natt!
  • Småkot­tarna
    Äldre 17 Sep 11:40
    #9

    Idag har han inte alls ont, inte mer än om jag petar på örat. Däremot så är det klart blod som kommit ut idag. Vi fick en tid klockan 14 på vårdcentralen.

Svar på tråden Blodblandad vätska ur örat? Vad är det?